Jak zarabiać na blogu? To jest to pytanie, które najbardziej elektryzuje prawdopodobnie wszystkich. Oczywiście bloga tworzymy z pasji, ale dobrze jest, aby ta pasja przynosiła nam pieniądze. Jak zarabiać na blogu? Jeszcze kilka lat temu większość osób pewnie by pokręciła nosem. Dziś jest zupełnie inaczej, mamy większą świadomość tego, jakie są możliwości i co się dzieje wokół nas. Ty z całą pewnością wiesz, że można zarabiać na blogu, w końcu nie bez powodu czytasz ten artykuł i tego bloga. Teraz poznasz, jakie są możliwości, aby Twój blog stał się dochodowy.

 

Zacznijmy od faktów i liczb. Dla około 12% blogerów blog stanowi główne źródło dochodu. Blog jest jednym z głównych źródeł dla prawie 14% blogerów. Oznacza to, że ¼ osób prowadzących bloga zarabia na nim całkiem przyzwoite pieniądze. Blisko 23% blogerów zarabia na blogu dodatkowe pieniądze. Liczby pokazują, że połowa blogerów nie zarabia na blogu ani grosza. Z roku na rok te liczby się poprawiają. Rosną umiejętności i świadomość blogerów. Liczę, że artykuł, który właśnie czytasz, przyczyni się do poprawy tych statystyk i więcej osób dowie się tego, jak zarabiać na blogu.

Można powiedzieć, że jest 7 głównych sposobów na to, jak zarabiania na blogu:

  1. Artykuły na blogu z wynagrodzeniem
  2. Artykuły na blogu w rozliczeniu barterowym
  3. Afiliacja i programy partnerskie
  4. Banery reklamowe
  5. Zarabianie na usługach eksperckich związanych z blogiem
  6. Zarabianie na własnych produktach związanych z blogiem
  7. Network Marketing

Artykuły na blogu za wynagrodzenie

Najpopularniejszymi formami zarabiania na blogu nadal są posty zarówno za wynagrodzenie, jak i w rozliczeniu barterowym. Jest to forma, która najczęściej polega na współpracy blogerów z markami lub agencjami reklamowymi. Żeby była jasność współpraca z markami czy agencjami to nie tylko artykuły publikowane na blogu, bo taka współpraca może przyjąć różną formę. Z drugiej strony artykuły, za które otrzymasz wynagrodzenie to nie tylko współpraca z markami, bo dotyczy to też artykułów sponsorowanych.

Współpraca z markami nie jest łatwa, tutaj trzeba uzbroić się w cierpliwość. Po pierwsze cierpliwie trzeba poczekać aż jakaś marka czy agencja się odezwie z zapytaniem o współpracę. Po drugie trzeba cierpliwie poczekać, aż jakaś agencja odpisze ponownie, wiele rezygnuje po otrzymaniu odpowiedzi. Tak więc trzeba uzbroić się w cierpliwość, aby do jakiejkolwiek współpracy doszło. Na wynagrodzenie za pracę też trzeba uzbroić się w cierpliwość, bo oni bardzo często zwlekają i spóźniają się ze zrobieniem Tobie przelewu. To jest naprawdę irytujące, bo Ty się narobisz, zrobisz swoje, a na zarobione pieniądze czekasz w nieskończoność. Oczywiście nie zawsze tak jest, bo wiele razy wszystko przebiega sprawnie i miło. Do tego współpraca ze znaną marką to przecież jest prestiż, no i jednorazowo można zarobić całkiem przyzwoite pieniądze. Ile tych pieniędzy można zarobić? Od kilkuset złotych do kilku, czy nawet kilkunastu tysięcy złotych.

To Już Ostatnie Dni

Zdobądź książkę w przedsprzedaży, a otrzymasz dodatkowo lawinę bonusów i niespodziankę. Za chwilę ta okazja zniknie, wejdź tutaj.

Blogerzy bardzo często publikują artykuły w rozliczeniu barterowym. To oznacza, że zamiast pieniędzy otrzymują wartościowe produkty, które oferuje marka np. jeśli będzie to firma kosmetyczna, to bloger otrzyma kosmetyki. Ciężko przewidzieć możliwe przyszłe dochody, bo to nie od blogera zależy, ile firm się do niego zgłosi. Z całą pewnością tych zgłoszeń będzie miał więcej ktoś, kto ma większy wpływ na internautów i ma więcej czytelników na blogu. Dlatego takie rozwiązanie jest raczej dla rozwiniętych blogów, nie dla osób początkujących. Mniejsi blogerzy powinni poszukać innych sposobów na to jak zarabiać na blogu.

Zarabianie na blogu na programach partnerskich

Afiliacja i programy partnerskie to świetne rozwiązanie dla popularnych blogów, ale też dla tych mniejszych. Okazuje się, że nie musisz czekać, aż ktoś się do Ciebie odezwie. Możesz wziąć sprawy w swoje ręce i zacząć zarabiać za pomocą bloga w każdej chwili. To jest niewątpliwie plus, bo blogera nie uzależnia to, czy ktoś się do niego odezwie, czy nie. Plusem również jest fakt, że możesz zacząć zarabiać, nawet gdy Twój blog jeszcze nie jest bardzo popularny.

Jak działają programy partnerskie i afiliacja? Mówiąc bardzo prosto, Ty polecasz jakiś produkt lub usługę i jeżeli ktoś z Twojego pośrednictwa zakupi go, to Ty dostajesz prowizje. Nie wszystkie programy partnerskie wymagają dokonania sprzedaży, to może być np. pozyskanie tzw. leada, czyli osoby zainteresowanej. Najlepiej jak zobaczysz to na przykładzie. Banki lub portale partnerskie takie jak M2M oferują prowizję za pozyskanie przez partnera kogoś, kto jest zainteresowany kredytem. Partner otrzyma prowizję, wtedy gdy polecona przez niego osoba wypełni formularz zgłoszeniowy. Taki rodzaj wynagrodzenia nazywamy CPL – Cost Per Lead. Częściej spotkamy programy partnerskie, gdzie prowizja stanowi procent lub stałą wartość z dokonanej sprzedaży. Przykładem jest księgarnia internetowa Helion która oferuje 5% prowizji za sprzedaż książki. Taką formę rozliczania określana jest jako CPS – Cost Per Sale.

Programów partnerskich jest mnóstwo i są z szerokim asortymentem. To jest duży plus, bo można wybrać i dopasować go odpowiednio do potrzeb bloga. Jest wiele sposobów, aby blog zarabiał za pomocą programów partnerskich. Można umieścić na nim banery, które będą kierować do ofert. Można również napisać artykuł na temat konkretnego produktu i wstawić w nim linki partnerskie. W przypadku artykułów można popisać się nieograniczoną kreatywnością, aby wypromować coś w programie partnerskim. Można napisać porównanie kont bankowych. Innym sposobem jest napisanie artykułu na temat książek, które warto przeczytać. Lub 10 pomysłów na prezent walentynkowy. Pomyśl przez chwilę, a na pewno wpadniesz na dziesiątki fantastycznych pomysłów. Testuj je i baw się tym, a przy okazji zarób prowizję w programach partnerskich. Warto też dodać, że takie artykuły z linkami partnerskimi będą dla Ciebie pracować i zarabiać przez bardzo długi czas. Raz napisany artykuł, jeśli na niego będą wchodzić kolejni czytelnicy i będzie przynosić Ci dochód przez kolejne miesiące, czy lata. Im więcej na Twoim blogu pojawi się takich artykułów, tym większy dochód możesz uzyskać z prowizji w programach partnerskich.

Banery reklamowe

Reklama banerowa to bardzo popularna forma zarabiania na blogu, pewnie ze względu na swoją prostotę i łatwy dostęp. Od razu przychodzi tutaj na myśl gigant Google Adsense, ale nie tylko on oferuje taką możliwość. Działa to w taki sposób, że wystarczy zarejestrować się w jakimś programie, który oferuje możliwość podpięcia na swojej stronie banerów, a następnie takie banery umieszczamy na swoim blogu. Jest to szybkie, łatwe i proste. Niestety nie przyniesie Ci to dużego zarobku. Szacuje się, że dla strony, która ma około 100 tys. odsłon miesięcznie taka forma reklamy może przynieść około 800 zł. To jest oczywiście zależne od tematu strony, bo w tym przypadku są branże mniej dochodowe i bardziej dochodowe.

Działa to w taki sposób, że właściciel strony, na której są umieszczone banery reklamowe, dostaje wynagrodzenie za kliknięcie baneru. Rzadziej są prowizje za wyświetlenie lub za lead. Wpływ na niski dochód z tej formy ma kilka czynników. Po pierwsze w Polsce są niskie stawki za kliknięcie. Reklamodawca płaci od kilku, czy kilkunastu groszy za kliknięcie reklamy, a do tego część bierze pośrednik np. Google. W niektórych niszach takich jak biznes, czy finanse koszt za kliknięcie będzie wyższy. Drugi ważny czynnik, który ma wpływ na wysokość dochodów, jest fakt, że spośród wszystkich krajów na świecie Polska jest na pierwszym miejscu pod względem osób używających Adblock’a. To jest taka aplikacja w przeglądarkach internetowych, która blokuje reklamy. Z takich aplikacji korzysta świadomie bądź nieświadomie blisko połowa internautów w Polsce.

Nawet jeśli masz świetnie dopasowane i ustawione reklamy banerowe, Twój blog jest w dochodowej niszy i masz całkiem pokaźną ilość odsłon strony, to i tak blisko połowa czytelników, nawet nie będzie miała szansy zobaczyć tych banerów. Dla porównania na rynku anglojęzycznym stawki są zdecydowanie wyższe i skuteczność tej formy jest większa. Czy warto stosować reklamę banerową aby zarabiać na blogu? Dla testów, nabywania doświadczenia i zgromadzenia stałego, ale niewielkiego źródła dochodu warto.

Zarabianie na usługach eksperckich związanych z blogiem

Przede wszystkim warto pójść w kierunku zarabiania na własnych produktach i usługach za pomocą bloga. Rzecz ma się podobnie jak w przypadku programów partnerskich, z tym że 100% zysku wędruje na Twoje konto. Rozwijając bloga na temat tworzenia i rozwijania stron internetowych siłą rzeczy przyciąga się osoby, które będą chciały zlecić założenie strony autorowi bloga.

Usługi eksperckie mogą być przeróżne: tłumaczenie tekstu, copywriting, zdalne korepetycje, coaching, programowanie, tworzenie grafiki itd. Pomyśl jaką usługę Ty możesz zaoferować swoim czytelnikom? Następnie stwórz ofertę i umieść ją na swojej stronie.

Zarabianie na własnych produktach związanych z blogiem

Sprawa wygląda podobnie z zarabianiem na sprzedaży produktów związanych z blogiem. Można posiadać blog na temat IT, a przy okazji prowadzić sklep internetowy z asortymentem IT. Blog będzie wówczas świetnym uzupełnieniem i bezcenną formą marketingu dla sklepu internetowego. Nie trzeba jednak posiadać rozbudowanego sklepu internetowego, aby zarabiać na sprzedaży własnych produktów. W przypadku bloga świetnie sprawdzają się też sprzedaż produktów typu książka, kurs video, czy poradniki.

Wielu blogerów, dla których blog jest podstawowym źródłem dochodu i powie, że to właśnie sprzedaż własnych produktów lub usług związanych z blogiem daje najlepsze rezultaty. Do takich osób należy bez cienia wątpliwości Michał Szafrański autor bloga o finansach www.jakoszczedzacpieniadze.pl, który właśnie na sprzedaży własnych produktów zarobił najwięcej, odkąd rozpoczął pracę na swoim blogu.

Network Marketing, a zarabianie na blogu

Branża network marketingu jest wręcz idealna, aby połączyć ja z zarabianiem na blogu. Jest wielu zwolenników network marketingu i wielu z nich szuka sposobu tworzenia rynku zbytu za pomocą internetu. Rozwijając bloga, publikuje się na nim wartościowe artykuły. Każdy z artykułów przyciągnie na bloga coraz więcej czytelników, ale to nie wszystko, bo za pomocą wartościowej treści autor bloga zdobędzie zaufanie czytelników. Będąc blogerem, stajesz się influencerem, czyli osobą, która ma wpływ na opinię i decyzję szerszego grona osób. W tradycyjnych mediach influencerzy to celebryci, gwiazdy sportu, aktorzy, piosenkarze itp. Te osoby są rozchwytywane przez marki i agencje reklamowe, bo w chwili, gdy znany sportowiec w reklamie powie, że używa telefonu komórkowego firmy X, to wielu jego fanów również będzie chciało używać tego modelu.

Gdyby Ewa Chodakowska zaczęła oficjalnie mówić, że warto spożywać suplementy firmy Y, to jak myślisz: ile osób z jej audytorium zaczęłaby to robić? Można oszacować, że nawet gdyby tylko 1% z jej odbiorców zaczęłaby stosować te suplementy, to Chodakowska z dnia na dzień zarabiałaby z network marketingu co najmniej kilkadziesiąt tys. zł miesięcznie. Ewa swoja popularność zawdzięcza internetowi i sprawnej pracy w nim nad kreowaniem swojej marki osobistej.

Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz być sławnym aktorem, ani wybitnym sportowcem, aby stać się influencerem. Staniesz się nim, prowadząc bloga i pisząc wartościowe artykuły. Z każdym napisanym artykułem zdobędziesz kolejnych czytelników. Każdy kolejny artykuł wykreuje Twoją markę, dzięki czemu zdobędziesz zaufanie i sympatię czytelników. Jeśli w odpowiednim momencie i w odpowiedni sposób zaproponujesz swoim czytelnikom współpracę z Tobą w ramach projektu przy współpracy z firmą w network marketingu, to część z Twoich czytelników chętnie do Ciebie się przyłączy.

Odwracasz w ten sposób sytuację. W network marketingu najczęściej jest tak, że są “łowcy”, którzy gonią za osobami do współpracy usiłując je namówić, aby się zarejestrowały i wykupiły pakiet startowy. Znasz to? Odwracając sytuację, korzysta się z tak zwanej strategii atrakcyjnego marketingu, lub inaczej magnetycznego marketingu. Pisząc bloga, publikując wartościową treść, przyciągniesz do siebie ludzi. W ten sposób ludzie sami będą zabiegać o to, aby mieli możliwość przyłączyć się do Ciebie i razem z Tobą współpracować. Czy to Ci się podoba?

Chcesz Zdobyć Czytelników Na Blogu?

Zacznij stosować chociaż jedną z tych strategii, a Twój blog zyska wielu odwiedzających. 




2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *