Dlaczego warto posiadać bloga?

W tym livie omawiamy :

✅1.Czym różni się blog od zwykłej strony internetowej oraz e-sklepu?
✅2.Dlaczego warto posiadać Blog firmowy?
✅3.Co wspólnego ma Allegro z blogiem?
✅4.Przewagę bloga nad Socjal Media
✅5.Czy Many Chat to to samo co lista mailingowa?
6.Jak budować listę mailingową za pomocą bloga?
7.W jaki sposób wykorzystać listę mailingową, by na niej zarabiać?

 

 Zacznijmy od tego, że blog dla każdego oznacza co innego. Po pierwsze blog kojarzyć się może z czymś w rodzaju pamiętnika. Jeszcze kilka lat temu ludzie tylko tak postrzegali właśnie blogowanie. Z biegiem czasu blogi zaczęto stosować w różnych dziedzinach. Każdy kto prócz wizytówki w internecie oraz e-sklepu, na którym widnieją produkty, usługi i cennik posiada artykuły, informacje o zastosowaniu tych produktów, porady jak można te produkty wykorzystywać oraz dlaczego warto je posiadać – ma właśnie bloga. Blog to nic innego jak zwykła strona internetowa, która zawiera ,,content marketing”, czyli marketing treści. Jak to mówią ,,Content is the King”.  

Etapy wyszukiwania czegoś w internecie.

 Zawsze znajdzie się jakaś okazja do tego, by zakupić coś przez internet. Już niedługo święta Bożego Narodzenia. Wielu ludzi zastanawia się co kupić swoim bliskim pod choinkę. Co robimy najpierw? Powiedzmy, że chcemy znaleźć w internecie informacje na temat dobrze dobranego prezentu dla chłopca w wieku lat 10. Co robimy po kolei? Znasz to na pewno :

  1. Wpisujemy w wyszukiwarkę hasło typu: Prezent dla chłopca w wieku 10 lat.

  2. Przeszukujemy wszystkie propozycje

  3. Szukamy informacji na temat danego prezentu. Zależy nam na dobrych opiniach ludzi, którzy już wcześniej z niego korzystali, chcemy poznać cenę, zastosowanie. Wielu blogerów pokazuje na filmikach dzieci bawiące się jakąś zabawką. W ten sposób widać, czy zabawka faktycznie sprawia dziecku dużą frajdę.

  4. Wybieramy produkt pod kątem ceny, jakości oraz rzetelnych informacji na temat danego produktu.

    5. Kupujemy dany przedmiot. Możemy później wydać sprzedającemu pozytywną lub negatywną opinię na temat jego produktu i usług , przyczyniając się w ten sposób do jego większej lub mniejszej sprzedaży.

 Tak działa m.in. ogromny sklep internetowy o nazwie Allegro. Znasz go? Jeśli masz internet i czasem poszukujesz inspiracji do tego, by coś kupić to na pewno o nim słyszałeś. Tak jest! Allegro również prowadzi bloga i to właśnie dzięki blogowi i wyczerpującym artykułom zawdzięcza zaufanie swoich klientów ich zadowolenie i cały sukces przedsięwzięcia.

 

 

Dlaczego warto posiadać blog firmowy?

 Blog może mieć każdy. Służy on do wypromowania siebie oraz swojej marki w sieci ale również polecamy mieć go przedsiębiorcom, którzy posiadają już swoją firmę i to bez znaczenia, czy to biznes stacjonarny, czy internetowy. Dzięki temu, że piszesz artykuły, nagrywasz filmy, tworzysz poradniki – zyskujesz status ,,eksperta” w swojej dziedzinie. Zastanów się, czy sam wolisz iść do fryzjera, który nie ma wiedzy o nowościach, nie kształci się d dawna w swoim fachu lub nie ma pojęcia o tym , z czego składają się kosmetyki, których używa i czy są one szkodliwe dla włosów? Czy może wolisz iść do fryzjera, który na bieżąco szkoli się w nowościach, doskonali swoje rzemiosło oraz ma ogromną wiedzę na temat tego jak może Ci pomóc w kondycji Twoich włosów i jak dobrać Ci fryzurę, byś wyglądał korzystniej?

Pewnie wybrałeś drugą opcję. A jak poznasz, czy ktoś ma wiedzę czy nie jeśli nie znasz kogoś osobiście? Właśnie poprzez bloga. Poza tym bloger ma bezpośredni kontakt ze swoimi czytelnikami. Nie jest tylko ,,firmą” ale przede wszystkim człowiekiem, który niesie pomoc. Dlatego zdobywa zaufanie , zyskuje w oczach ludzi, którym zależy na jakości usług oraz tym samym zwiększa swoją sprzedaż.

Każdy napisany nowy artykuł przynosi Ci też nowych czytelników. To z kolei oznacza, że przynosi Ci nowych potencjalnych klientów na Twoje produkty lub usługi. Tak naprawdę każdego dnia.

Blog o ile o to zadbasz nigdy nie zniknie. Twoje publikacje przeżyją nawet Ciebie, dzięki czemu świat nigdy o Tobie nie zapomni.

Poprzez ciągłe pisanie treści poprawiasz swój warsztat, doskonalisz swój fach , dzięki czemu nie stoisz w miejscu. Blogowanie to nieustanny rozwój. Czyż to nie piękne?

Prócz tego, że pomagasz innym poprzez niesienie dobrej wartości, to zarabiasz pieniądze. Zarabiasz w sposób przyjemny, gdyż robisz to co kochasz. Masz pracę powiązaną ze swoją pasją. Poza tym za tę formę działalności gospodarczej praktycznie wcale nie płacisz, a zarobić możesz tyle ile chcesz. Wszystko zależy od nakładu pracy, staranności i konsekwencji.

Blog ma jeszcze jedną niemałą zaletę. Jeśli chciałbyś w przyszłości np. wydać książkę… masz na blogu gotową jej treść, którą tak naprawdę wystarczy tylko ładnie opakować.

Więcej o tym przeczytasz w naszym artykule :

Dlaczego warto posiadać Blog Firmowy?

 

Lista messengera, a lista mailingowa

 Lista Massengera nigdy nie będzie Twoją własnościa. Z dnia na dzień możesz ją stracić i to bez uprzedzenia. Zadaj sobie pytanie: Czy możesz sobie na to pozwolić? Lista mailingowa natomiast jest Twoja. Masz do niej pełne prawo i prócz rozrywki niesie ludziom wartość i pomoc, za którą chętnie Ci zapłacą. Ot taka mała wielka różnica.

Jak zarabia się na liście mailingowej? To bardzo proste. Prowadzisz konwersację ze swoją listą, dowiadujesz się czego od Ciebie oczekują, czego potrzebują… dajesz im mnóstwo darmowych treści w tym temacie a co jakiś czas wypuszczasz płatny produkt. Człowiek, który nieustanni otrzymuje od Ciebie pomoc za darmo – za bardziej wartościowe uzna szkolenie, za które będziesz chciał pieniądze. Dzięki liście mailingowej Twoje kampanie sprzedażowe są skuteczniejsze.

Dzięki blogowi możesz zbierać listę mailingową na wiele sposobów.

 Blog to również sposób na wyróżnienie się. Zdecydowanie większość firm nie posiada bloga i nie edukuje swoich klientów. Możesz to wykorzystać i wybić się na tle konkurencji a nawet zacząć z konkurencją współpracować.

Blog to Twoja księgowa, która zbiera dla Ciebie wszystkie istotne dane, by stale poprawiać swoje sukcesy. Za pomocą bloga badasz rynek. Masz informacje na temat grupy docelowej. Obserwujesz zachowania i komentarze swoich czytelników, dzięki czemu możesz dbać o to, by coraz większa ich liczba była zadowolona z istnienia Twojej witryny. Możesz zadawać pytania otwarte i dostawać informację o potrzebach swoich czytelników na tacy.

 

 

Brakuje Ci czytelników na blogu?

Pobierz teraz bezpłatnie ten konkretny poradnik




Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *