Co to jest Infoprodukt?

Infoprodukt to nic innego jak wiedza sprzedawana w formie cyfrowej. Jest to jedyny produkt, który można stworzyć bez żadnych kosztów materialnych , bądź są to koszty naprawdę małe. Może to być ebook, poradnik, raport, nagranie wideo, webinar, mastermind, wywiad, płyta DVD . Najzwyczajniej w świecie piszesz lub mówisz na temat tego w czym jesteś ekspertem , opakowujesz to, reklamujesz i sprzedajesz. Wydaje się proste, a więc dlaczego nie każdy to robi?

Ponieważ nie każdy w to wierzy. Fakty są jednak takie, że jest to coś co przynosi coraz większej liczbie osób dochody i to nie małe. Pytanie więc brzmi ,,Czy dalej chcesz się przyglądać jak inni na tym zarabiają?’’. Infoprodukt może stworzyć każdy! Każdy z nas ma jakieś zdolności, pasje, jest w czym lepszy od większości osób choćby ze swojego najbliższego otoczenia. Jeśli jesteś w czymś lepszy od jakiegoś grona osób to znaczy, że możesz się sekretem swojej ,,lepszości’’ podzielić z innymi. I jeszcze na tym zarobić! Czyż to nie jest wymarzona sytuacja? Nikomu jednak nie powiem na jaki temat ma tworzyć. To trzeba czuć. Na tym trzeba się znać i przede wszystkim musi być na to zapotrzebowanie wśród Twojej grupy docelowej. Jeśli nie masz pomysłu na jaki temat stworzyć swój własny produkt, to serdecznie polecam Ci artykuł Marcina o doborze swojej niszy, o którym pisał tutaj. Myślę, że ćwiczenie o którym tam pisze pomoże Ci również w znalezieniu pomysłu na swój infoprodukt.

Infoprodukt, a grupa docelowa?

Zanim zabierzesz się za pracę jasno ustal kim jest twoja grupa odbiorców? Komu chcesz sprzedawać? Dla kogo może okazać się Twój produkt przydatny, praktyczny, potrzebny? Komu może ułatwić pracę, życie? Komu może sprawić przyjemność?  Czy są to dzieci, kobiety, mężczyźni? W jakim przedziale wiekowym jest twoja grupa docelowa? Czy są to rodzice? Może to miłośnicy zwierząt? Czym się zajmują? Czy są to pracownicy etatowi, biznesmeni, przedsiębiorcy, inwestorzy, rentierzy? Gdzie mieszkają? Może to osoby mieszkające za granicą? Czy Twoi odbiorcy to raczej mieszkańcy małych miejscowości, wsi, czy dużych miast? Czy są to ludzie, którzy lubią czytać książki? Czy są to ludzie kochający zdrowy tryb życia, uprawiający sport? Jeśli sport – to dokładnie jaki? Z jakimi trudnościami się spotyka Twoja grupa odbiorców? Gdzie szukają sposobu na ich rozwiązanie?

Im więcej sobie tych pytań zadasz – tym dokładniej określisz swoją grupę docelową – a to bardzo ważne. Przede wszystkim musisz pamiętać, że najbardziej skuteczna jest sprzedaż wówczas, gdy znasz potrzeby swojego klienta. Dowiaduj się tego wszystkimi kanałami. Dobrym sposobem na wyciągnięcie tych informacji jest przeprowadzenie ankiety. Jeśli już np. posiadasz listę mailingową – wystarczy ją o to zapytać wysyłając mailinga. Jeśli chcesz zebrać więcej danych – stwórz ankietę, chociażby na dokumentach Google i wyślij ją w świat. O tym jak to zrobić pokażę niebawem.

Infoprodukt, a korzyści.

Zanim sprzedasz swój produkt wypisz sobie dokładnie wszystkie korzyści, które wynikają z jego zakupienia. Czyli opisz w kilku zdaniach co znajduje się w środku produktu? Czego Twój klient się tam dowie? Co tam otrzyma?  Jak dzięki temu poprawi się jego życie, praca, wygląd, zdrowie? (zależy od tematyki twojego produktu). Jakich problemów dzięki temu uniknie? Jakich zmartwień, schorzeń, dylematów się pozbędzie? Pamiętaj, że nikt nie lubi kupować ,,Kota w worku’’. Im bardziej rozbijesz ludziom swój infoprodukt ,,na drobne’’ – tym większe zainteresowanie nim wzbudzisz, przez co też dokonasz większej sprzedaży.

Infoprodukt, a opakowanie

Masz już napisany, bądź nagrany swój infoprodukt? Czas więc na to, by go ładnie ,,ubrać’’. Wszystko co ładnie wygląda jest w oczach klienta cenniejsze, bardziej wartościowe, bogatsze, lepsze. Dlaczego taka marka jak np. Sephora odniosła wielki sukces? Czy ludzie kupowaliby jej produkty, gdyby miały nieestetyczne, brzydkie opakowania? A no właśnie ! Do zrobienia profesjonalnej okładki ebooka, czy poradnika w formie  2D i 3D  serdecznie polecam program myecovermaker . Możesz tam również wykonać obraz płyty DVD lub CD lub obraz 3D na ekranie laptopa lub telefonu. Kilka opcji jest tam darmowych. Wystarczy, że się tam zarejestrujesz i możesz korzystać z niego do woli. Oto przykłady naszych grafik wykonanych na tej stronie : 

 

Okładka infoproduktu krok po kroku :

Wejdź na tą stronę www.myecovermaker.com  i załóż tam konto. Przy rejestracji koniecznie zaznacz w polu ,,Pick a Plan’’ free Pay Per Download (tak byś nie musiał płacić za korzystanie z tego programu). Jak w każdej rejestracji musisz tam podać swój adres email i dwukrotnie wpisać hasło.

Po zalogowaniu :

  • ecovermaker (i wybierasz szablon okładki, która Cie interesuje, ja korzystam zawsze z pierwszych pięciu)
  •  create this cover (by wybrać okładkę )
  • Background (czyli tło)
  • Select and Continium (wycinamy okładkę, a dokładniej jej tło –,,Zminusuj” minusem u góry do momentu kiedy będziesz miał po lewej stronie podgląd na całą okładkę)
  • Add Text (dodaj tekst) – tu wybierasz kolor i czcionkę tekstu i wpisujesz tytuł Twojego poradnika.

Następnie zielony przycisk  Add Text (aby tekst umieścił się na okładce) Chwytasz za tekst i dowolnie nim manipulujesz, czyli zwiększasz, zmniejszasz i przesuwasz tam gdzie chcesz, by widniał na Twojej okładce.

Gdy masz już tytuł na okładce – czas na autora, czyli Ciebie, a więc ponownie:

Add Text (wpisujesz swoje imię i nazwisko) i znów zielony przycisk Add tekst , by umieścić swoje dane na okładce. Przesuwasz, zmniejszasz, umieszczasz gdzie chcesz i gotowe.

Czas na obraz…

Możesz wybrać jeden z gotowców dostępnych w tym programie ale lepiej wybrać coś z własnej biblioteki. Osobiście najpierw tworzę sama jakiś obraz za pomocą programu ,,Canva’’ , który również jest darmowy ale Uprzedzam, że działa tylko na przeglądarce ,,chroom’’.

Załóżmy, że już masz gotowy obrazek na okładkę i jest gdzieś zapisany na Twoim komputerze.

  • Wybierz Upload Images (i wyszukujesz i wybierasz przygotowany obrazek) klikasz 2 razy , by dodać , następnie przesuwasz zdjęcie tak, by było dopasowane do krawędzi poradnika – czyli klikasz w te małe kropeczki i przeciągasz obraz.

Po lewej stronie masz też możliwość ,,Add Images’’ – tam otworzą Ci się gotowe ,,ozdobniki’’ Twojej okładki – np. plasterek, który przesłoni trochę tło, by lepiej było widać na nim napisy, bądź np. gotowa odznaka ,,Bestseller’’ – są świetne – baw się do woli. Użyj swojej wyobraźni.

Jeśli okładka Ci się podoba zakańczasz cały proces wciskając czerwony napis  FINALIZE, po czym Twoja okładka pięknie przetworzy Ci się w obraz 3D i masz profesjonalną okładkę książki, która oprócz czasu i odrobiny wysiłku – nic Cię nie kosztuje.

Klikasz –  Download i zapisujesz okładkę na komputerze… ja zapisuję i w 3D i w płaskim obrazie. Polecam kliknąć też opcję ,,transparent’’ , żeby tło grafiki było pobrane jako przezroczyste . Łatwiej wtedy wykorzystywać okładkę do różnych zastosowań, np. do umieszczenia na stronie przechwytującej.

To już wszystko jeśli chodzi o tworzenie infoproduktu. W następnych krokach wystarczy już tylko stworzyć stronę przechwytującą i umieścić swój produkt za pomocą autorespondera w pierwszej wiadomości mailowej do swojego klienta. Jeśli chcesz wiedzieć jak to zrobić, pobierz poradnik, który widnieje pod tym artykułem.

I koniecznie pozostaw swój komentarz.

Rozpocznij ze mną swój Email-Marketing



4 komentarze

  1. Jest to pierwszy artykuł, w internecie w którym w jasny i zrozumiały sposób został przedstawiony i omówiony infoprodukt wraz z możliwością jego indywidualnego wyboru,
    zaprojektowania jego okładki, a co najważniejsze zostały pokazane wszystkie ruchy myszką jak tego dokonać.

    Jest Pani – jesteś Aniu pierwszą osobą, która zainicjowała tak rzetelny i jednoznaczny przekaz wiedzy ludziom błądzącym po internecie. Ja jestem zachwycony treścią , formą i oświetlającym drogę przekazem dla myszki, która w tym temacie nie powinna już błądzić.
    Pozdrawiam.

    1. Jan dziękuję .
      Wiem jak trudno jest początkującym opanować techniczne sprawy marketingu.
      Kiedy zaczynałam, rozrysowywałam sobie wszystkie
      ruchy myszki strzałeczkami w zeszytach.
      Tylko tak nie gubiłam się i nie musiałam sto razy pytać o jedną sprawę mojego męża,
      który jest też moim nauczycielem.
      Niejednokrotnie się ze mnie śmiał ale wiesz co?
      Jestem pewna, że te moje zeszyty w przyszłości będą wiele warte 🙂
      Zawsze stawiam na praktykę!

      Pozdrawiam Cię i życzę samych sukcesów w budowaniu SWOJEJ MARKI.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *