Jak sprzedawać w Internecie?

Jak sprzedawać w Internecie?

Zacznijmy w ogóle od tego po co zarabiać pieniądze akurat przez Internet. Przecież jeśli chcesz zarobić, możesz skorzystać ze starych i sprawdzonych pomysłów offline. Na przykład sklep z odzieżą, restauracja, pizzeria. Skoro takie sklepy istnieją, to znaczy, że ludzie na nich zarabiają i dają klientom w ten sposób produkty i usługi.

Pomysł teraz nad jedną kwestią. Kiedy ktoś kupuje np. pizzę za 30 zł, to ile tak naprawdę zarabia właściciel pizzerii? Pizzeria ma pracowników, koszt utrzymania lokalu, rachunki i tak dalej. Jedno jest pewne. Pizza sprzedana za 30 zł, to nie jest zarobek w wysokości 30 zł. Zostaje z tego jedynie część. Być może jest to 10 zł, w innej pizzerii możliwe że 5 zł. Zależy jak ona dobrze prosperuje. Na potrzeby dalszych przykładów, przyjmijmy, że na 1 pizzy zarabiasz 5 zł.

Druga kwestia dotyczy tego, ile razy możesz sprzedać jedną pizzę. Oczywiście tylko jeden raz. By kolejny klient mógł dostać pizzę, musi zostać włożona praca by powstała nowa pizza. Nie ma takiej możliwości, że właściciel napracuje się raz, by stworzyć wzór, a dalej już tylko jednym przyciskiem pizza będzie się kopiować i z magicznej maszyny wyskakiwać nowa, taka sama jak wzorcowa.

W Internecie sprawa wygląda nieco inaczej. Pizzą może być nagranie audio/video, ebook lub dostęp do usług cyfrowych. To wirtualne produkty. Mają tą zaletę, że nie trzeba ich dla każdego klienta tworzyć z osobna. Kiedy klient kupuje, dostaje natychmiast swoją kopię produktu wirtualnego. Może go zacząć natychmiast używać. Osoba, która zarabia na takim produkcie, nie musi poświęcać czasu ani wkładać pracy, by taki produkt za każdym razem tworzyć. Jeśli produkt kosztuje 30 zł, to zarobek może być nawet równy kwocie 30 zł. Żeby zarobić 30 zł na pizzy, musiałbyś sprzedać 6 sztuk (po 5 zł). Żeby zarobić 30 zł na produkcie wirtualnym, wystarczy sprzedaż jednej sztuki po 30 zł. Żeby sprzedać 6 sztuk pizzy, musiałbyś poświęcić czas za każdym razem na jej zrobienie. Zakładając, że jedną pizzę robi się 15 minut, to zrobienie 6 sztuk zajmie 1.5 godziny.

Żeby sprzedać 1 produkt wirtualny, wystarczy jedynie system, który po kliknięciu myszką da dostęp do zakupionych produktu. System potrzebuje jedynie prądu

żeby działać. Dzieje się to w kilka sekund. Kilka sekund (bez Twojej pracy, bo przecież klient klika sam) daje zarobek 30 zł. Do takiego samego zarobku na pizzy potrzeba 1.5 godziny.

Czy widzisz tutaj przewagę takiego modelu zarabiania nad produktem fizycznym?

Żeby zarobić na produkcie wirtualnym potrzebujesz

  • Zainteresowanych tematem powiązanym ze sprzedawanym produktem. Jak ich pozyskać dowiesz się w dalszej części raportu
  • Stronę na której zainteresowany może zostawić swój email, by można było utrzymać z nim stały kontakt
  • Kolejkę wiadomości email dostarczanych automatycznie
  • Stronę, na której klient może kupić produkt wirtualny

Wszystko fajnie, tylko pojawia się tu kilka wyzwań. Żeby uruchomić taki system zarobkowy potrzebujesz znać odpowiedzi na kilka wyzwań.

Jakie produkty sprzedawać?

Zrobienie naprawdę dobrego produktu wirtualnego to nieraz kilka tygodni pracy poprzedzonej analizą potrzeb grupy docelowej. Następnie należy stworzyć nagrania, teksty i ewentualnie oprogramowanie pomagające rozwiązać problem przyszłych klientów. Na koniec trzeba jeszcze sprawdzić jak klienci radzą sobie z dostarczonym rozwiązaniem i mając pewność, że są zadowoleni można rozpocząć większą sprzedaż. Zrobienie produktu informacyjnego, z którego klient będzie zadowolony to umiejętność, której zdobycie kilka miesięcy.

Co w sytuacji, gdy chcesz po prostu zarobić? Wtedy przecież nie będziesz poświęcać kilku tygodni/miesięcy na zrobienie produktu. Najlepiej wtedy zacząć sprzedawać już istniejący produkt za prowizję.

Jak dostarczać wiadomości email?

Od tego są autorespondery (gvo, benefiter, implebot, getresponse). Systemy te wysyłają wcześniej ustaloną kolejkę wiadomości. Po uzupełnieniu autorespondera kilkoma wiadomości masz już system, który działa bez Twojego udziału. To maszyny wysyłają emaile w Twoim imieniu. Emaile edukują Twoich przyszłych klientów, budują relację oraz przekierowują dalej na inne strony. Wiadomości możesz pisać sam lub skorzystać z przygotowanych już wcześniej.

Skąd wziąć stronę na której klient może zostawić swój email? 

Żeby w Internecie klient mógł wejść na stronę, potrzebny jest serwer (to po prostu działający cały czas komputer podpięty do Internetu). Każda strona jest na jakimś serwerze. Serwery najczęściej się dzierżawi za niewielką opłatą. Mając serwer umieszczasz na nim stronę i wtedy klient wchodzi na nią kiedy mu się podoba. Zrobienie strony to jednak inna kwestia.

Wymaga umiejętności copywriterskich (inaczej żaden klient na takiej stronie nic nie kupi). Wymaga także umiejętności programistycznych, by ją stworzyć od strony technicznej. Jeśli chcesz, aby klient po przejściu do płatności dostał zakupiony produkt, potrzebny jest system informatyczny, który to obsługuje. Zrobienie podstawowego systemu to kilka tygodni pracy programistycznej.

Mając jednak zapewnione wszystkie składowe systemu możesz skupiać się przede wszystkim na tym, by klienci kupowali, a nie przejmować się sprawami technicznymi, graficznymi, programistycznymi, copywriterskimi. Żeby wystartować jak najszybciej i zacząć zarabiać pierwsze pieniądze najlepiej zacząć z gotowym rozwiązaniem.

Skąd biorą się pieniądze?

Najczęściej ludzie, aby zarabiać, dają usługi i chodzą do pracy.

Tak naprawdę pieniądze biorą się jednak z zupełnie innej kwestii. Zarobek bierze się ze sprzedaży. Kropka.

Żeby zarobić musi nastąpić sprzedaż. Klient musi coś kupić. Chodząc na przykład do pracy dostajesz pieniądze za czas jaki poświęcasz. W tym czasie coś tworzysz będąc częścią systemu zarobkowego właściciela. To co Ty tworzysz, on sprzedaje.

Sprzedaż to nie wciskanie towaru na bazarze. To transakcja, w której klient coś kupuje, a następnie jest zadowolony z tego co otrzymał. Żeby zarobić pieniądze musi dojść do sprzedaży.

Jak doprowadzić do sprzedaży w Internecie?

Żeby doszło do sprzedaży na stronie gdzie potencjalny klient może coś kupić, trzeba klienta na taką stronę skierować. Możesz skierować klienta z własnej bazy adresowej, reklamy na portalu społecznościowym lub bloga.

Skąd biorą się ludzie odwiedzający bloga?

Przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie: kiedy czytasz czyjeś blogi lub oglądasz treść bloga?

Wtedy kiedy blog ma

  • Ciekawą i pomocną treść
  • Regularnie pojawiają się na nim nowe wpisy

Gdy te warunki są spełnione, to taki blog może mieć stałych odwiedzających.

Skąd bierze się ruch na blogu?

  • Odwiedzający zostawiają link do wpisu na Twoim blogu w innym miejscu w sieci (gdyż uznali wpis za warty polecenia i ciekawy). Wtedy zaczyna napływać ruch z różnych miejsc w sieci
  • Wartościowe komentarze na blogach, które już mają ruch
  • Z wyszukiwarki. Ludzie szukają informacji, które im pomogą. Pisząc o tematach, które interesują ludzi sprawiasz, że mogą odnaleźć wpis na Twoim blogu
  • Aktywnie poprzez mailing do Twojej listy adresowej. To daje największy ruch kiedy masz zbudowaną listę adresową

Odwiedzający to osoba, która może zobaczyć banner i w niego kliknąć lub zostawić swój adres mail w formularzu. To sprawia, że odwiedzający napływający z różnych źródeł mogą budować Twoją listę adresową lub po kliknięciu w banner przejść na inną stronę, na której na przykład można kupić wirtualny produkt.

Klient trafia wtedy na stronę, na której może coś kupić. Jeśli trafia na stronę dzięki Tobie i coś kupi – zarabiasz. Podstawą jest więc zbudowanie wokół Twoich działań grupy potencjalnych klientów i ludzi mających z Tobą regularny kontakt. To oczywiście wymaga pracy. Nie ma zarobku bez włożonej pracy. Pamiętaj o tym, bo w Internecie jest mnóstwo systemów i ludzi, którzy obiecują błyskawiczne zarobki bez pracy. Wiem, że to aż trzy zdania, w których powtórzone jest słowo praca (to już czwarte). Dzięki temu lepiej zapamiętasz, że bez włożonego wysiłku z Twojej strony nie zarobisz nic.

Jak zarobić za pomocą email marketingu?

Skąd można mieć już swoją listę adresową?

Na przykład z bloga, który już prowadziłeś wcześniej, grupę na Facebooku, emaile pozyskane z wizytówek bądź wcześniej zdobytych klientów. Obecność Twojej bazy mailingowej (listy adresowej) jest wynikiem Twoich wcześniejszych działań.

Dlatego zdecydowanie łatwiej i szybciej jest zacząć zarabiać mając już bazę swoich klientów i potencjalnych klientów (odbiorców).

Wtedy mając produkt, stronę na której można go kupić oraz potencjalnych klientów możesz poświęcić 30 minut na:

  • napisanie (lub przeredagowanie gotowej) wiadomości email
  • wysłanie wiadomości do swoich odbiorców kierującej na stronę sprzedażową

W ten sposób możesz doprowadzić do sprzedaży (czyli Twojego zarobku) w ciągu 30 minut. Wysokość zarobku zależy od zbudowanej wcześniej relacji z ludźmi zapisanymi w bazie mailingowej, aktualnych potrzeb tych ludzi oraz tego ile masz adresów w swojej bazie.

Twoja lista

Pizzeria żeby zarabiać musi robić wszystko co tylko w jej mocy, żeby jak najwięcej osób wchodziło do środka lokalu. Nie każdy kto wchodzi kupi, bo nie każdy znajdzie dla siebie odpowiedni zestaw. Jednak im więcej osób wejdzie do środka, tym ostatecznie więcej zamówi pizzę. Idealnie będzie, jeśli klienci staną się stałymi bywalcami.

Ludzie, którzy przechodzą obok witryny i widzą szyld pizzerii to obserwatorzy. Ktoś kto wchodzi do środka to potencjalny klient. Ktoś kto kupił w środku pizzę może stać się stałym klientem.

Lista adresowa to jest absolutna podstawa zarabiania w Internecie.

Lista adresowa to obserwatorzy, którzy kręcą się wokół pizzerii. Im więcej się kręci w koło, tym więcej wejdzie do środka i kupi pizzę. Jeśli nikt nie przechodzi obok pizzerii, to nikt do niej nie wejdzie.

Im więcej posiadasz ludzi na swojej liście adresowej, tym więcej ludzi będzie mogło zobaczyć Twoją stronę na której mogą coś kupić.

Bramą wejściową do pozostawienia emaila jest strona przechwytująca. To nic innego jak obietnica korzyści/rozwiązania problemu + możliwość pozostawienia emaila w zamian za spełnienie obietnicy. Strona przechwytująca to obietnica rozwiązania problemu/potrzeby w zamian za pozostawienie emaila.

jak sprzedawać w Internecie schemat

Koncepcja sprzedaży przez Internet w pigułce

Powyżej widzisz uproszczoną koncepcję systemu zarobkowego w Internecie.

Jak widzisz, lista adresowa jest najważniejszym elementem systemu zarobkowego. To najtańszy i najbardziej skuteczny sposób na sprowadzenie odwiedzających na odpowiednią stronę w Internecie.

Można kierować ruch bezpośrednio z reklamy na stronę sprzedażową. Lepiej jednak skierować na stronę, na której można zostawić email, by mieć dalej kontakt z potencjalnym klientem i najpierw zbudować relację, a dopiero potem doprowadzić do sprzedaży.

Odbierz Bezpłatnie materiały szkoleniowe

z których dowiesz sie jak zwiększyć zasięg na FB docierajac do większej ilości klientów




Dodaj komentarz