Jak wypromować bloga?

Jak wypromować bloga?

Jestem pewien, że wielu autorów zadaje sobie pytanie, jak wypromować bloga? Publikowanie artykułów daje dużo satysfakcji, ale zdecydowanie lepiej jest, jeśli ktoś czyta Twoje artykuły. Im więcej czytelników pojawia się na Twojej stronie, tym większą radość czerpiesz z prowadzenia bloga. Dlatego warto zastanowić się jak pozyskać czytelników na bloga i zastosować te elementy, które dają efekty.

Gdy zaczynasz prowadzić swojego bloga, to pewnie czujesz entuzjazm. Może masz już zaplanowany rozwój dla swojego nowego projektu? (Jeśli nie wiesz jak się do tego zabrać, to przeczytaj ten artykuł, w którym wyjaśniam jak zaplanować swojego bloga). Jest ten początkowy zapał do twórczego działania. Na początku nie przejmuj się zbytnio statystykami. Oczywiście warto zainstalować narzędzie do zbierania danych takich jak ilość wyświetleń, liczba unikalnych użytkowników itp. Świetnie sprawdzi się po prostu Google Analytics, które jest bezpłatne. Jednak gdy po kilku miesiącach widzisz, że krzywa odwiedzin bloga nie rośnie, to zaczynasz się zastanawiać nad słusznością prowadzenia bloga. Co zrobić, jeśli pomimo publikowania kolejnych artykułów, nie przybywa czytelników na blogu? Poniżej pokażę Ci kilka sposobów na to, jak wypromować bloga.

Pisz regularnie aby wypromować bloga

Tak wiem, to jest banał jakich mało, ale banały są fajne, bo są prawdziwe. Nie da się osiągnąć spektakularnych, dobrych czy nawet przyzwoitych rezultatów, jeśli nie będzie się regularnie robić to, co trzeba. Innymi słowy, jeśli chcesz wiedzieć jak wypromować bloga, należy skupić się nad regularnym udostępnianiem kontent na swoją stronę. Jeśli artykuły pojawiają się nieregularnie, raz na miesiąc lub rzadziej, to nie ma się co dziwić, że czytelników nie przybywa. To jest szczególnie ważne, jeśli blog jest prowadzony od niedawna. W przypadku, gdy strona jest już wiele lat i ma ugruntowana pozycję, to można sobie pozwolić na trochę więcej luzu.

Co zrobić, aby regularnie pisać i publikować kolejne artykuły na blogu? Po pierwsze stwórz sobie listę pomysłów na artykuły. Zrób samemu taką burzę mózgu i wypisz jak najwięcej pomysłu na przyszłe publikacje. Nie musisz ich wszystkie wykorzystać, ale warto, aby były one spisane, bo wtedy masz wolny umysł na „produkcję” nowych pomysłów. Noś zawsze ze sobą notatnik, aby zapisywać pomysły, które przyjdą Ci do głowy w najróżniejszych okolicznościach. Nie musi być to tradycyjny notatnik, bo świetnie sprawdzi się również aplikacja w telefonie.

Przyda się również harmonogram publikacji. Zaplanowanie cyklu wydawniczego porządkuje i ułatwia pracę na blogu. Możesz zaplanować, że artykuły będą pojawiać się w każdą środę i piątek. W drugi piątek miesiąca pojawi się obszerny artykuł poradnikowy,  w trzecią środę recenzja książki. Trudniejsze tematy przeplatają łatwiejszymi, lżejszymi, bo dzięki temu łatwiej rozłożyć siły. Stosuj różne formy wpisów na blogu i wszystko zaplanuj w postaci harmonogramu publikacji. Na jak długo do przodu jesteś w stanie przygotować plan? Na miesiąc? Na pół roku? Może na rok? Jeśli jesteś systematyczny, to stajesz się przewidywalny. Czytelnik wie, kiedy może spodziewać się jakiego artykułu i dzięki temu jest szansa, że szybciej do Ciebie wróci. Google również doceni fakt regularnego publikowania treści na stronie. Zyskasz w ten sposób wyższe pozycje w wyszukiwarce i więcej wejść organicznych na bloga. Nie tylko ten element jest ważny, bo kolejny jest równie istotny.

Treść wysokiej jakości pomogą w pozyskiwaniu czytelników na bloga

Kolejny banał? Być może, ale jakże trafny, kto będzie chciał czytać słabej jakości treść? Nikt prawda? Dlatego ten banał jest bardzo ważny. Ludzie będą czytać Twojego bloga pod warunkiem, że będziesz się przykładać do tworzenia treści. Im więcej z siebie dasz, tym chętniej ludzie się Tobie odwzajemnia. Z przyjemnością będą wracać na Twoją stronę, aby czytać kolejne artykuły. Zaczną zostawiać komentarze pod Twoimi publikacjami, tym samym doceniają Twoją pracę. Stanie się coś magicznego, bo ludzie zaczną o Tobie mówić, wysyłając do swoich znajomych link z Twoich artykułów. Chcesz tego? W takim razie przyłóż się do tworzenia treści. Zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby każdy artykuł był jak najbardziej wartościowy dla Twojego czytelnika. Taka mała wskazówka: bądź zawsze autentyczny, szczery i prawdziwy, w ten sposób przyciągniesz do siebie ludzi.

Jak czytelnicy znajdą Twoje artykuły?

Teraz w prosty sposób wyjaśnię Ci pewien ważny mechanizm. Z całą pewnością zależy Ci na tym, aby mieć wejścia organiczne na swojego bloga prawda? Co to są wejścia organiczne? To są takie wejścia, gdzie czytelnik najpierw wpisał coś w wyszukiwarkę Google, pojawiło mu się kilka propozycji, w tym Twoja i kliknął link do Twojej strony – to jest wejście organiczne. Mechanizm ten właśnie tak wygląda. Tworzysz artykuł na jakiś temat, powiedzmy, że jest to artykuł poradnikowy, gdzie opisujesz sposób w jaki robić dobre zdjęcia za pomocą telefonu. Teraz zastanów się co ludzi, którzy są zainteresowany tym tematem, będą wpisywać w wyszukiwarkę? Właśnie to, co Twoi potencjalni czytelnicy wpisują w wyszukiwarkę, po których mogliby znaleźć treść, jaka znajduje się na Twojej stronie, nazywamy słowami kluczowymi lub frazami kluczowymi.

Najważniejsze jest, aby przewidzieć co ludzie wpisują w wyszukiwarkę, aby znaleźć podobną treść, która jest na Twojej stronie. Są oczywiście narzędzie, które ułatwią nam to, najpopularniejszym jest Planer Słów Kluczowych. Dzięki niemu znajdziemy słowa wpisywane przez internautów, zobaczymy również statystyki, czyli jak często są one wpisywane. Dzięki temu określisz jakie słowa kluczowe będą pasowały do Twojego artykułu.

Znając słowa kluczowe, należy przystąpić do optymalizacji treści pod te właśnie słowa. Nie jest to skomplikowane, wystarczy znać kilka najważniejszych zasad. Warto, aby słowo kluczowe było zawarte w adresie artykułu, tytule, pierwszym zdaniu i nagłówku. Ponadto warto kilka razy w treści użyć słowa kluczowego. Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Słowa kluczowe”, który już wcześniej opublikowałem na blogu.

Aktywnie pozyskuj linki do swojego bloga

Pozyskiwanie linków do swojego bloga z innych stron, czyli tzw. backlink, to jeden z ważniejszych elementów mający wpływ na wypromowanie bloga. Dlaczego tak się dzieje? Z prostej przyczyny. Przede wszystkim, jeśli z innych stron linki prowadzą do Twojego bloga, to dla Google oznacza, że ta strona jest wartościowa. Znaczenie ma oczywiście jakość stron, w których są umieszczone linki. Mechanizm jest dość prosty, im więcej osób opowiada o Twojej stronie, tym silniejsza pozycja tej strony. Jak wypromować bloga za pomocą pozyskiwania linków? Jest na to kilka sprawdzonych sposobów.

Komentarze na innych blogach

Świetnym sposobem na pozyskiwanie linków zwrotnych do swojego bloga jest pisanie komentarzy na innych blogach. Domyślam się, że jeśli prowadzisz blog, to śledzisz również inne blogi w swoim temacie, jeśli nie, to zacznij to robić. Zadaniem Twoim jest pozostawianie merytorycznych i wartościowych komentarzy pod artykułami na innych blogach. Przestrzegam przed bezmyślnymi i mechanicznymi komentarzami, które nic nie wnoszą do treści artykułu, bo to będzie zwykły spam! Wysil się i napisz komentarz, który wnosi wartość, dzięki temu tylko zyskasz. Po pierwsze zyskujesz link zwrotny, rzecz jasna nie wstawiaj linku w treść komentarza. Najlepszym miejscem jest po prostu link w podpisie. Po drugie zyskasz bezpośrednie wejścia z tego linku i tym samym kreujesz swój wizerunek w sieci.

Tutaj również ważna jest systematyka w działaniu. Nie wystarczy raz na jakiś czas napisać komentarz, bo nie wiele to Ci da. Dużo lepiej będzie systematycznie i najlepiej każdego dnia pozostawić przynajmniej jeden komentarz. Nie ma też co przesadzać w drugą stronę, czyli wstawić jednego dnia 100 komentarzy, bo to nie będzie wyglądało naturalnie w oczach Google. Ważny jest system działania i systematyczne działanie.

Poza komentarzami pod artykułami na innych blogach można również być aktywnym na forach internetowych. Super możliwością może się okazać pisanie artykułów gościnnych na blogach innych autorów. Warto też wstawić swoją stronę do tak zwanych agregatorów blogów. Oczywiście wykorzystaj również social media, za pomocą których również możesz zaprosić innych do swojego bloga.

Lista mailingowa

Lista mailingowa jest kluczowym elementem, tutaj nie ma żadnych wątpliwości. Jak wypromować bloga za pomocą listy mailingowej? Pozwól, że pokażę Cię na teoretycznym przykładzie. Załóżmy, że zdobywasz czytelników, np. z social media i z wejść organicznych. Dziś Twojego bloga odwiedzi 100 osób. Jaka jest szansa, że wszystkie te osoby wrócą w przyszłości na Twojego bloga? Prawie żadna. Musieliby dodać adres Twojej strony do ulubionych lub go zapamiętać. Ponadto musieliby pamiętać, że warto wrócić na stronę np. za kilka dni. Jeśli jednak z tych 100 osób, które wejdą na Twoją stronę, część z nich zapisze się do Ciebie na listę mailingową, to Ty im możesz wysłać wiadomość z zaproszeniem do swojego najnowszego artykułu. Dzięki temu właśnie takie osoby nie przegapią Twoich nowych wpisów.

Wielu blogerów, którzy postawili na budowanie listy mailingowej, uważają to za jeden z najlepszych rzeczy jaką zrobili. Zwiększają w ten sposób ilość wejść na stronie, ale oprócz tego otwierają się nowe możliwości w postaci email marketingu. Przy okazji dużo więcej osób zapisze się na listę mailingową, jeśli dasz coś w zamian za to. To jest tak zwany lead magnet, czyli zachęta do zapisu na listę. Więcej na temat budowania listy mailingowej za pomocą bloga przeczytasz w tym artykule.

Jakie Ty znasz i stosujesz sposoby na to, jak wypromować bloga? Podziel się tym w komentarzu.

15 sposobów jak zwiększyć zasięg na FB?

15 sposobów na skuteczne prowadzenie fanpage

Pobierz bezpłatnie poradnik na swojego maila




Ten post ma 3 komentarzy

  1. Agnieszka

    Wow!!!!
    świetny artykuł. Znam te wszystkie sposoby ale wciąż brakuje mi systematyczności. Dziękuje, że znów mi przypomniałeś co powinnam robić. Naprawdę świetna robota. klarownie, przejrzyście i nic tylko wziąć się do pracy.

  2. Agnieszka

    Wow!!!!
    świetny artykuł. Znam te wszystkie sposoby ale wciąż brakuje mi systematyczności. Dziękuje, że znów mi przypomniałeś co powinnam robić. Naprawdę świetna robota. klarownie, przejrzyście i nic tylko wziąć się do pracy.
    Bardzo dziękuje.

  3. Porady proste ale bardzo skuteczne. Ze swojej strony dodam systematyczność i nie poddawanie się. Ponieważ wypromowanie bloga wymaga czasu i konsekwencji.

Dodaj komentarz