Słowa kluczowe

Słowa kluczowe

Czy wiesz, że właściwy dobór słów kluczowych ma szczególne znaczenie dla Twojej strony internetowej? Być może wiesz o tym doskonale. Dlatego stosujesz optymalizację SEO na swoim blogu pod odpowiednie frazy kluczowe. To z kolei przynosi Ci doskonały efekt w postaci dużej ilości wejść na Twoją stronę z wyszukiwarki Google. Jeśli tak nie jest, to zapoznaj się z dalszą częścią artykułu. Następnie wykorzystaj tę wiedzę, a efekt, jaki uzyskasz na swojej stronie będzie piorunujący.

Jeśli wskazać najważniejsze czynniki, które mają wpływ na sukces bloga, to jednym z najważniejszych elementów jest dobór słów kluczowych. Obok wartościowej treści, regularnie publikowanych artykułów, to dobór słów kluczowych jest elementem, który ma ogromny wpływ na rozwój Twojego bloga. Za chwilę zobaczysz, dlaczego tak właśnie się dzieje.

Dlaczego warto stawiać na dobór słów kluczowych?

Załóżmy, że prowadzisz bloga. Piszesz regularnie artykuły i publikujesz je na swoim blogu. Wkładasz dużo pracy, aby artykuły były jak najwyższej jakości. Robisz to wszystko po to, aby zdobyć jak największą ilość czytelników. Nie jest tak? No właśnie, każdemu z nas zależy, aby to, co tworzymy dotarło do jak największej ilości ludzi. Zastanów się skąd ludzie mogą dowiedzieć się o Twoim artykule? W jaki sposób uda im się wejść na Twojego bloga, aby przeczytać zawartą w nim treść. Mogą dowiedzieć się tego od Ciebie. Wystarczy, że wyślesz maila do osób, do których masz kontakt z informacja o nowym artykule. Możesz też taką informacją podzielić się np. na Facebooku. Wystarczy udostępnić na swoim profilu link do artykułu. Z całą pewnością zyskasz nieco odwiedzin. Niestety pomysły na zdobycie czytelników powoli się kończą.

Zastanów się przez chwile nad pytaniem: jak to się dzieje, że ludzie trafiają na jakąś stronę internetową? Czasami trafią gdzieś przypadkiem klikając w baner, albo w treść udostępnioną na Facebooku. Jednak najczęściej ludzie poszukują czegoś konkretnego w internecie. Chcą poszukać informacji i wpisują zapytanie bezpośrednio w Google. Wówczas wyszukiwarka wyświetla propozycje stron na to konkretne wyszukiwanie. Też tak robisz prawda. Chcesz znaleźć opinie lub opis jakiegoś telefonu to wpisujesz nazwę i model w Google i sprawdzasz wyniki.

Dlatego warto sprawić, aby treść na Twojej stronie również była w podobny sposób odnajdywana. Z całą pewnością dokładasz wszelkich starań, aby Twoje artykuły były najwyższej jakości i niosły za sobą dużą wartość. Wielu ludzi być może szuka informacji, które znajdują się na Twojej stronie. Twoja w tym głowa, aby łatwiej było im odnaleźć Twoją stronę.

Czym są słowa kluczowe?

Najprościej rzecz ujmując są to słowa, które określają treść na stronie internetowej. Oczywiście nie mogą to być byle jakie słowa. Ważny jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Czyli muszą to być takie frazy, które prawdopodobnie zostaną wpisane w Google przez kogoś, kto będzie poszukiwał informacji znajdujących się na Twojej stronie.

Zobaczysz to na przykładzie tekstu, który właśnie czytasz. Więcej na ten temat informacji znajdziesz w książce. W tym artykule omawiam jak dobrać słowa kluczowe. Z całą pewnością są osoby, które będą szukały takich informacji. Będą to osoby, które prowadzą swojego bloga. Mogą szukać sposobu na to, aby ich blog był bardziej widoczny w Google. Mogą również szukać sposobu na to, aby pozyskać więcej czytelników. A może konkretnie chcą się dowiedzieć jak wybrać słowa kluczowe na swoich tekstów. Wystarczy, że wczujesz się w taką osobę i już masz kilka pomysłów na to, co można wpisać w Google, aby wyszukać taką treść. Te właśnie pomysły, to są słowa kluczowe. Zanim zobaczysz jak wybrać frazy kluczowe, to poznaj trzy zasady, o których należy pamiętać.

Strategia długiego ogona

Za przykład niech również posłuży treść w tym wątku, który właśnie czytasz.. Można by było wybrać dla niego takie słowo kluczowe jak „pozycjonowanie”, albo „SEO”. Owszem to wszystko o czym tutaj znajdziesz ma trochę z tym wspólnego. Natomiast te słowa kluczowe są zbyt ogólne. Osoby, które będą wpisywać takie zapytanie w Google niekoniecznie szukają tego co tu się znajduje. Może szukają prostej definicji czym jest SEO. Może szukają firmy, albo agencji, która zajmuje się pozycjonowaniem. Albo szukają sposobu na to by zdobyć mocne linki do swojej strony. Mógłbym tak wymieniać, bo możliwości jest dużo. Wiele osób szukając czegoś nie wpisuje precyzyjnie zapytania. To z kolei spowoduje, że nawet jak by Twoja strona była na pierwszym miejscu, na taką ogólną frazę to większość osób, która wejdzie na Twój artykuł, to po chwili go opuści, bo szukali czegoś innego. Może nie byłoby nic w tym złego gdyby nie fakt, że trzeba się bardzo napracować aby na taką ogólną frazę pojawiać się na czołowych pozycjach w Google. Najczęściej będzie Ciebie to kosztować wiele pracy, czasu i pieniędzy. Pytanie, czy to się opłaca? Najczęściej niestety nie.

W przypadku korzystania ze strategii długiego ogona przy doborze słów kluczowych sytuacja się odwraca. Mniej osób wpisuje takie frazy w Google niż frazy ogólne. Natomiast to już jest precyzyjne wyszukiwanie. Dlatego jeśli Twoja strona jest na wysokim miejscu na frazę złożoną, to większość osób która wejdzie na Twoją stronę dostanie dokładnie to czego szukała. Czyli można by było użyć takich fraz kluczowych jak: „dobór słów kluczowych”, “Jak wybrać słowa kluczowe”. Rozumiesz na czym to polega? Inny przykład: Piszesz artykuł na temat sportowych butów damskich do biegania. Frazą ogólną będzie to „obuwie”. Natomiast dużo lepsza będzie fraza z długiego ogona „buty damskie do biegania”.

Unikaj fraz złożonych

Fraza złożona to będzie fraza typu: „dobór słów i fraz kluczowych”. Nie sądzę aby wiele osób takie zapytanie wpisze w Google. A nawet jeśli to będą to sporadyczne wyszukiwania. Zamiast tego lepiej skorzystać z dwóch fraz „dobór słów kluczowych” i „dobór fraz kluczowych”. Można je stosować naprzemiennie przy tworzeniu artykułu. Uzyskasz wtedy dużo lepszy efekt.

Unikaj fraz niegramatycznych

Być może jest to logiczne aby unikać fraz niegramatycznych, ale warto o tym pamiętać. Jak będziesz pisać artykuły z błędami gramatycznymi, bo takie wybierzesz słowa kluczowe, to te artykuły będą wyglądały kiepsko. Jak by to wyglądało, gdyby treść była najeżona tego typu słowami: „frazy kluczowe artykuły”? Lepiej jest użyć „frazy kluczowe do artykułów” prawda?

Jak wybrać frazy kluczowe?

Jak dotarłeś do tego miejsca to z całą pewnością już masz kilka pomysłów na to, aby dobrać słowa kluczowe dla swoich treści. Kilka wskazówek będzie pomocne aby złożyć teraz wszystko w całość. Zobaczysz też przydatne narzędzia, którymi możesz się posługiwać przy doborze słów kluczowych.

Jak widzisz nie jest to trudne, a po przeczytaniu najbliższych słów tej książki, będziesz miał jeszcze łatwiej. Być może określenia „słowa kluczowe”, lub „frazy kluczowe” brzmiały w taki sposób, że sugerowały coś trudnego. Dla wielu osób tak było zanim się trochę nie zgłębili w ten temat. Jednak już po chwili wszystko stało się dla logiczne. Myślę, że dla Ciebie również. A jeśli wciąż nie to zaraz na pewno tak będzie.

Wczuj się w osobę szukającej treści

O tym już było napisane wcześniej. Ale to jest właśnie najważniejsza sprawa. To ludzie surfują po internecie. To ludzie przeszukują setki stron dziennie. To ludzie wpisują w Google zapytania aby znaleźć to czego im potrzeba. Dlatego zacznij od przeanalizowania treści z ich perspektywy.

Pomyśl co czytelnik zyska po przeczytaniu Twojego artykułu? Jaki problem rozwiązuje Twój wpis? Jakie informacje można znaleźć na Twojej stronie? Teraz wczuj się w osobę, która szuka takich informacji, lub rozwiązania na swój problem. Co taka osoba może wpisać w Google? Masz kilka pomysłów? Świetnie, zapisz je wszystkie. Potem będzie można to sprawdzić, które będą najlepsze.

Planer słów kluczowych

Google udostępnia wiele przydatnych narzędzi. Wśród nich jest planer słów kluczowych. Znajduje się on wśród narzędzi dostępnych w Google Ads. Narzędzie to jest bezpłatne. Natomiast warto zasilić swoje konto reklamowe Google AdWords chociażby minimalną sumą. Dzięki temu uzyskasz bardziej szczegółowe informacje.

Dzięki temu narzędziu sprawdzisz informacje o liczbie wyszukiwań na konkretna frazę. W poprzednim akapicie było zadanie do wykonania i jeśli ma je zrobione to masz już kilka pomysłów na słowa kluczowe. Teraz możesz sprawdzić jak te frazy kluczowe rzeczywiście wyglądają pod względem wyszukiwań przez internautów. W przypadku gdy nie masz środków na koncie AdWords to otrzymujesz uśrednione informacje np. średnia miesięczna liczba wyszukać od 100 do 1 tysiąca. To oznacza, że konkretna fraza kluczowa może być wyszukiwana od 100 razy do 1 tysiąca razy miesięcznie. Niezbyt precyzyjnie, ale gdy tylko zasilisz swoje konto to uzyskasz bardziej szczegółowe informacje. Nie musisz tych pieniędzy wydawać, po prostu mogą być na Twoim koncie reklamowym.Słowa kluczowe za pomoca planera słów kluczowych

To nie wszystko co zyskasz dzięki temu narzędziu. Otrzymasz też dużą listę propozycji słów kluczowych, które są zbliżone do słowa, które było wpisane wcześniej. To bardzo ułatwia szukanie fraz kluczowych, tym bardziej, że przy tych propozycjach masz informacje o średniej miesięcznej ilości wyszukań. Wtedy możesz dobrać bardzo konkretnie słowa kluczowe do swojego artykułu.

Ubersuggest

To trudne słowo, spróbuj tylko to wymówić. Na szczęście nie trzeba. Ubersuggest jest to narzędzie, które wyświetli Ci propozycje innych słów kluczowych na podstawie tego co tam wpiszesz. Czyli działa trochę podobnie jak planer słów kluczowych. Nie dostaniesz tam jednak informacji o liczbie wyszukiwań. Jednak warto mieć to narzędzie na podorędziu przy doborze słów kluczowych.

Google i informacje o ilości wyników

Warto korzystać też z wyszukiwarki Google, bo tam jest dużo informacji. Po pierwsze są to informacje o ilości wyników na konkretną frazę kluczową. Zaraz przed pierwszym wynikiem Google informuje nas o łącznej ilości wyników. Jak wpiszesz w Google „jakie kupić buty do biegania po asfalcie” to dostaniesz informację, że jest około 160 000 wyników (tyle było w momencie pisania artykułu). To oznacza, że Google znalazło mniej więcej tyle stron, które w lepszy lub gorszy sposób odpowiadają temu co wyszukuje. Te informacje są pomoce aby stwierdzić, czy jest duża konkurencja na frazę kluczową, którą wybierzesz. Im mniej wyników tym lepiej, bo łatwiej będzie uzyskać wysoką pozycję. Może Cię to zdziwi, ale około 100 tys wyników, to jest raczej mała konkurencja na frazę kluczową. Wpisz w Google „sex” i zobacz ile wyświetli Ci się wyników.google wyszukiwarka słów kluczowych

Google i propozycje w stopce

Nie wiem, czy wiesz, ale wyszukiwarka też przychodzi Ci z pomocą przy wyborze słów kluczowych. Gdy wyszukujesz czegoś w Google to pod propozycją stron, które się pojawiają znajdziesz również wyszukiwania podobne. Sprawdź, może znajdziesz ciekawe propozycje słów kluczowych, które Ci się przydadzą.

Autouzupełnianie w Google

Autouzupełnianie działa w taki sposób, że gdy zaczynasz coś wpisywać w wyszukiwarkę to wyskakuje kilka propozycji. Autouzupełnianie bierze pod uwagę to co było przez Ciebie wyszukiwane wcześniej. Ale również wyświetlane są zapytania wyszukiwane przez innych użytkowników. Przed skorzystaniem z tego narzędzia warto wylogować się z Google aby tych drugich propozycji było więcej.autouzupełnienie google słowa kluczowe

Google Search Console

Kolejne narzędzie Google, z którego warto korzystać to Google Search Console. Dzięki temu narzędziu dowiesz się na jakie frazy kluczowe jest wyświetlana Twoja strona i na jakim miejscu w Google ona obecnie się znajduje. Uzyskasz też informację dzięki którym frazom kluczowym były wejścia na Twoją stronę. Jak przeanalizujesz te dane to znajdziesz słowa kluczowe, na które warto podnieść Twoją stronę w wynikach wyszukiwania.

Google trends

Można również sprawdzić czy na jakieś słowa kluczowe jest sezon. Za pomocą Google trends możesz się tego dowiedzieć. Słowo „przepisy” jest najczęściej wyszukiwane tuż przed świętami Bożego Narodzenia i świętami Wielkanocnymi. W czym Tobie to może pomóc? Jak wiesz, że konkretnych informacji ludzie będą wyszukiwać za jakiś czas możesz się do tego przygotować.

Teraz widzisz, że nie taki diabeł straszny jak go piszą. Jak prowadzisz bloga to słowa kluczowe są bardzo ważne. Chcesz zyskać więcej czytelników na stronie to postaw na dobór słów kluczowych. Zyskasz w ten sposób wejścia na stronę z wyszukiwarki. Stosując te wskazówki Twoja strona wskoczy na wyższe pozycje w Google na kluczowe frazy.

Answer The Public

est to niesamowite narzędzie. Gdy wejdziesz na stronę główną to przywita Cię mężczyzna przygotowany do tego aby Ci pomóc. Tak naprawdę tę narzędzie bardzo się przydaje w poszukiwaniu pomysłów na artykuły. Powiedzmy, że działasz w branży sportu i na ten temat prowadzisz bloga. W wyszukiwarce Answer the Public wpisz słowo “sport”, pamietaj aby zmienić język na polski. Po kliknięciu w przycisk dzieje się magia. Przed Twoimi oczami pokażą się wykresy w postaci karuzeli z pomysłami na tematy. answer the public słowa kluczowe

  • Sporty który najszybciej odchudza?
  • Jak sport wpływa na życie człowieka?
  • Kiedy sport po porodzie?
  • Jak sport wpływa na rozwój dziecka?
  • Czy sport przyspiesza okres?
  • Sport dla par

To tylko zaledwie kilka z setek pomysłów, które pojawiły się na zapytanie “sport”. Teraz już masz mnóstwo pomysłów na tematy artykułów, a to tylko jedno słowo. Można użyć innych takich jak fitness, fit itp. Jaki to ma wpływ na SEO? Pamiętasz o strategii długiego ogona? No właśnie! Dzięki temu narzędziu dostajesz mnóstwo propozycji słowa kluczowego z długim ogonem. Dla mnie jest to fenomenalne narzędzie, które w dużym stopniu jest darmowe. Jeśli jeszcze nie korzystasz, to koniecznie sprawdź. 

Słowa kluczowe są ważne dla rozwoju Twojego bloga. To dzięki nim osoby w Twojej grupie docelowej będą mogli łatwiej i szybciej znaleźć Twoją stronę za pomocą wyszukiwarki Google. Jak widzisz nie jest to bardzo skomplikowane. Trzymając się kilku zasad i znając odpowiednie narzędzia z łatwością zadbasz o słowa kluczowe dla swojego bloga. Pamiętaj jednak aby przede wszystkim stawiać na wartościową treść. Piszesz dla ludzi i jeśli treść będzie najwyższej jakości, to zdobędziesz zadowolonych czytelników.

15 sposobów jak zwiększyć zasięg na FB?

15 sposobów na skuteczne prowadzenie fanpage

Pobierz bezpłatnie poradnik na swojego maila




Dodaj komentarz

Close Menu
×
×

Koszyk

Koszyk

15 sposobów na skuteczne prowadzenie fanpage

 

Subscribe!