Strona “o mnie” należy do najczęściej odwiedzanych stron na blogu i jednocześnie jest najbardziej zaniedbywana przez blogerów. Statystyki odwiedzin jasno wskazują, że to najczęściej odwiedzane miejsce każdego bloga. To oznacza, że strona ma spory potencjał, który można w odpowiedni sposób wykorzystać. Niestety na większości blogów strona “o mnie” jest stworzona od niechcenia i ten potencjał nie jest wykorzystany. Przecież strona, która jest jedną z najczęściej odwiedzanych to świetny sposób na wykreowanie wizerunku, czy pozyskania osób na listę mailingową. Nie można przepuścić takiej okazji!

strona "o mnie"Zastanówmy się trochę nad tym, dlaczego tak się dzieje? Czytelnik odwiedzający bloga trafia na niego z różnych źródeł np. z wyszukiwarki, albo z mediów społecznościowych, z reklamy, cz z linków na innej stronie. Prawdopodobnie jest na blogu pierwszy raz. Przeczyta on treść znajdującą się w artykule i być może zajrzy jeszcze gdzieś. Wiele osób jest po prostu ciekawa, kto jest autorem tekstu? Dlatego w takiej sytuacji tak wielu internautów wejdzie na stronę “o mnie”, aby dowiedzieć się czegoś więcej o osobie, która napisała artykuł. Sam wielokrotnie sprawdzam kto jest autorem bloga, którego właśnie przeglądam. Bardzo często zaglądam w zakładkę “o mnie”, chyba że blog i treść na nim kompletnie mi się nie podoba. Podejrzewam, że większość czytelników chociaż raz zajrzy na tę stronę. Dlatego pomogę Ci dopasować stronę “o mnie”. Skonstruowałem 13 wskazówek, dzięki którym stworzysz z łatwością swoją stronę “o mnie”.

1. Używaj pierwszej osoby

Pamiętaj, że blogi mają charakter osobisty, więc pisząc stronę “o mnie” używaj zawsze pierwszej osoby. Błędem będzie pisać w trzeciej osobie np. “Bloga XXX prowadzi Arkadiusz Kowalski, który jest pasjonatem przetwórstwa ogórków”. Nie pisz w taki sposób jakby ktoś inny o Tobie pisał, przecież to Ty osobiście tworzysz tą treść prawda? Pisząc w pierwszej osobie od razu dajesz się poznać jako osoba otwarta, przystępna i przyjaźnie nastawiona.

2. Pisz w stylu konwersacji

Stwórz tę stronę w taki sposób jakbyś po prostu mówił do swojego przyjaciela. Pomyśl jak wyglądają Twoje słowa, gdy opowiadasz swoim znajomym o tym co robisz, czym się zajmujesz itp? Właśnie w takim tonie wyrażaj się opowiadając o sobie na tej stronie. Jeśli statystyki sprawdzą się u Ciebie to również będziesz mieć wejścia na stronę “o mnie”. Czytając tę stronę internauci będą wyrabiać sobie opinię na temat bloga.

3. Opowiedz coś o sobie

Czytelnik zaglądając na stronę “o mnie”  pragnie dowiedzieć się nieco więcej na temat autora bloga. Nie rozpędzaj się jednak i nie pisz od samego początku rozległej biografii na swój temat. Na samym początku dosłownie kilka zdań wystarczy, a na biografię będzie czas i miejsce później. Napisz po prostu kilka słów o sobie. Większość czytelników na samym początku nie będzie zainteresowana całym życiorysem, dlatego streść to dosłownie do kilku zdań.

4. Poinformuj gości o tym, co znajdą na blogu

W tym miejscu opisz temat na jaki prowadzisz bloga. Wymień kategorie wpisów, które czytelnicy znajdą na blogu. Możesz wspomnieć o tym, dlaczego właśnie tę tematykę wybrałeś i dlaczego jesteś odpowiednią osobą, która może o tym pisać? Jeśli Twój blog jest na temat rozwoju osobistego, a głównym tematem jest przywództwo, to właśnie w tym miejscu opisz to.

5. Opowiedz o misji bloga

Biznesplan dla bloga masz już zrobiony prawda? Jednym z punktów było opisanie misji bloga. W tym miejscu możesz napisać w jakim kierunku Twój blog będzie się rozwijać. Jakie tematy masz zamiar poruszyć? Co w przyszłości chcesz wprowadzić na swoim blogu? Z jaką częstotliwością pojawiać się będą nowe wpisy? No i oczywiście misja bloga, czyli dla kogo ten blog jest? Co chcesz osiągnąć, albo co chcesz przekazać za pomocą swojego bloga? Twój blog ma się wyróżniać spośród pozostałych, zatem wykorzystaj właśnie to miejsce aby opisać, co odróżnia Twój blog od innych. Przykładowo blog www.gurtowscy.pl jest wyjątkowy ponieważ prowadzimy go wspólnie z żoną. Przekazujemy na nim bardzo dużo praktycznych porad, dotyczących marketingu internetowego. Większość wiedzy, za którą gdzie indziej trzeba słono zapłacić u nas dostaniesz zupełnie bezpłatnie.

6. Zaproponuj subskrypcję

Większość osób, która trafi na Twojego bloga, odwiedzi go jednorazowo. Nie wszyscy zapamiętają adres Twojej strony, nie wszyscy dodadzą Twoją stronę do ulubionych. Co za tym idzie niewiele osób wróci na Twoją stronę, a jeszcze mniej będzie na nią zaglądać regularnie. Strona “o mnie” to strategiczne miejsce, aby zaproponować subskrypcję . Na swoim blogu w stronie “o mnie” możesz umieścić formularz zapisu na listę mailingową. Ponadto w zamian za zapis daj coś w zamian zupełnie gratis. To może być po prostu poradnik w PDF. Dzięki temu dużo więcej osób zapisze się na listę niż w przypadku jakby to była po prostu subskrypcja bloga.

7. Zaprezentuj najlepsze artykuły z bloga

To jest też świetna okazja, aby zaprezentować się z jak najlepszej strony. Przecież zależy Ci, by zrobić  piorunujące wrażenie na swoim czytelniku, prawda? Pokaż więc w każdym miejscu swoje najlepsze artykuły. Możesz sugerować się przy tym statystykami z Google Analytics, albo ocenami czytelników lub własną subiektywną oceną. Napisz krótki opis i umieść odnośnik do konkretnego artykułu. Ile takich artykułów powinno być? Nie za dużo, powiedzmy od 3 do 10 artykułów.

8. Twoja biografia

To chyba dobry moment, aby zapisać się na swój temat. Niektórzy Twoi czytelnicy będą zainteresowani całą Twoją historią. Dlatego śmiało rozpisuj się tak jak tylko możesz. Napisz skąd jesteś, jakie jest Twoje wykształcenie, jakie masz hobby. Opisz rozwój swojej kariery. Im bardziej się otworzysz, tym większą więź możesz nawiązać ze swoimi czytelnikami, którzy po prostu będą się z Tobą identyfikować.

9. Jak można się z Tobą skontaktować?

Daj czytelnikom możliwość skontaktowania się z Tobą. Wstaw swój adres mailowy, może też nr telefonu. Pomyśl na jakich portalach społecznościowych bywasz? Jeśli jest możliwość kontaktu z Tobą za pomocą messengera, Facebooka, Skype, czy innych narzędzi to poinformuj o tym swoich czytelników. Pokaż, że jesteś otwarty i nie masz nic do ukrycia, a zyskasz na autentyczności i zdobędziesz większe zaufanie swoich czytelników.

10. Wstaw multimedia

Strona “o mnie” nie powinna składać się tylko z tekstu, ale również ze zdjęć lub filmów. Ludzie chcą wiedzieć jak wyglądasz. Wstawiając swoje zdjęcia wiele uzyskasz. Świetnym pomysłem jest nagranie krótkiego filmiku, w którym np. witasz swoich czytelników na blogu. Twój blog dzięki temu wyróżni się z tłumu i zyska osobowość.

11. Dodaj szczegóły techniczne bloga

Wydawcy książek umieszczali dawniej na końcu książek kolofon, czyli takie informacje jak rodzaj czcionki czy papier jaki został użyty w tworzeniu książki. Ty możesz dodać szczegółowe informacje na temat swojego bloga. Wbrew pozorom są osoby, które będą zainteresowane takimi informacjami. Czasami otrzymuję pytania dotyczące jakiego szablonu używam? Z jakich narzędzi korzystam? Jakie wtyczki mam zainstalowane na blogu? Oprócz tego poinformuj o dostawcy domeny, czy hostingu. Czcionki, kolory, a także format zdjęć również mogą być interesujące dla części Twoich czytelników.

  • 1. Używaj pierwszej osoby
  • 2. Pisz w stylu konwersacji
  • 3. Opowiedz coś o sobie
  • 4. Poinformuj gości o tym, co znajdą na blogu
  • 5. Opowiedz o misji bloga
  • 6. Zaproponuj subskrypcję
  • 7. Zaprezentuj najlepsze artykuły z bloga
  • 8. Twoja biografia
  • 9. Jak można się z Tobą skontaktować?
  • 10. Wstaw multimedia
  • 11. Dodaj szczegóły techniczne bloga
  • 12. Ograniczenie odpowiedzialności
  • 13. Aktualizuj stronę “o mnie”

12. Ograniczenie odpowiedzialności

Jeśli jest to konieczne dodaj ograniczenie odpowiedzialności. To może być przydatne kiedy na swoim blogu publikujesz informacje lub porady dotyczące np. Finansów, czy inwestowania.

13. Aktualizuj stronę “o mnie”

Twój blog i Ty rozwijacie się i część informacji z czasem na tej stronie dezaktualizuje się. Nie ma nic gorszego jak nieaktualne informacje, bo to może irytować czytelnika. Dlatego postanów sobie, że co jakiś czas np. co 6 miesięcy będziesz aktualizować swoją stronę “o mnie”. Możesz to robić nawet częściej. Pamiętaj, że to bardzo ważna część bloga, więc zrób ją dobrze, tak aby przyciągnęła ona czytelników i zatrzymała na dłużej. Zrób tą stronę najlepiej jak potrafisz. W końcu to ,,Twoja wizytówka’’.

Jak wypromować bloga

Jak Zdobyć Lawinę Czytelników Na Blogu?




3 komentarze

  1. To jest wspaniały przewodnik, ale jest pewne ale. – o sobie dość trudno
    jest pisać w bardzo wyważony sposób, a taka forma jest w tym przypadku konieczna.
    Myślę, że opis wg. tych wskazówek, to przynajmniej dwie strony. /czy to nie za dużo?/
    “Zaproponuj subskrypcję” – myślę, ż trzeba dodać – bezpłatną. Generalnie ludzie trochę boją się zamawiać jakiekolwiek subskrypcje w ciemno.. Rozumiem, że rozsyłaniem kolejnych artykułów zajmie się później autoresponder..

    Jan Głuchowski
    1. Dziękuje Janie za komentarz 🙂
      Tak wyjdą przynajmniej 2 strony, a myślę że nawet więcej i bardzo dobrze.
      Trzymając się tych wskazówek najważniejsze informacje będą zawarte na początku. Osoby, które będą chciały przeczytają całość. Obszerny tekst stwarza wrażenie, że jest tam coś konkretnego i profesjonalnego. Jak widzisz na półce dwie książki o takiej samej tematyce. jedna będzie miała 150 stron, a druga 350. Która książką wyda Ci się bardziej profesjonalna?
      Zamiast proponować subskrypcję lepiej będzie dać możliwość zapisania na listę oferując coś gratis. Tak jak to opisałem 🙂
      Tak za pomocą autorespondera wysyłasz mailing do osób zapisanych na listę z informacją o nowym artykule.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *