Strona przechwytująca, czyli squeeze page jest to strona, która ma na celu skłonienie internauty do pozostawienia swojego adresu e-mailowego oraz wyrażenie zgody na otrzymywanie od nas wiadomości i kontynuowanie kontaktu z nim. Nic poza zachętą i lead magnetem nie powinno się na tej stronie znajdować. Osoba, która otworzy tę stronę ma dwie opcje – albo zapisać się na listę mailingową poprzez pozostawienie na niej swojego adresu e-mail, albo opuszczenie jej bez pozostawiania danych. Nie umieszcza się tam zbędnych rozpraszaczy typu reklamy, które straszą i zniechęcają ludzi do pozostawienia swoich danych. W E-biznesie istotne jest nie tylko szybkie tworzenie takich stron ale przede wszystkim stosowanie rozwiązań, które zapewnią im miażdżące rezultaty.

Struktura strony przechwytującej:

Przede wszystkim strona przechwytująca musi wzbudzać zaufanie. W tym celu warto umieścić w stopce np. link do polityki prywatności i np. swój numer telefonu. Transparentność zawsze wzbudza pozytywne emocje.


Elementy strony przechwytującej:

– Chwytliwy nagłówek
– Magic Bullers (korzyści wynikające z pobrania twojego Lead Magnetu)
– Wezwanie do akcji
– Obraz Lead Magnet (np.okładka poradnika)
– Formularz zapisu

Nagłówek

Jeśli Twój nagłówek nie przykuje uwagi to najprawdopodobniej nikt nie przeczyta Twojego poradnika, ebooka, itp. Należy dobrze zareklamować swój Lead Magnet, aby ludzie zechcieli go pobrać i się z nim zapoznać. Nie tylko treść ale również rodzaj czcionki, kolor czcionki, kolor tła i wielkość liter mają wpływ na skuteczność strony przechwytującej. Bardzo dobrze w testach nagłówka sprawdza się kolor czerwony, który przyciąga wzrok. Nagłówek to tak naprawdę tylko krótkie zdanie, które ma sprawić, że człowiek zatrzyma się na chwilę, by coś przemyśleć.

Dwa mocne czynniki, które wpłyną pozytywnie na skuteczność Twojego nagłówka to : zysk i strata.

1.Zysk
Pokaż w jednym lub kilku zdaniach co czytelnik zyska dzięki Twojemu poradnikowi. Czego się w nim dowie? Co otrzyma? Co się zmieni w jego życiu po przeczytaniu tego poradnika? W czym będzie lepszy?

2. Strata
Podaj jeden lub kilka strat wynikających z Twojego Lead Magnet. Może to być pozbycie się długów, stresu, bezsenności, problemów zdrowotnych, nadwagi itd.

Treść strony przechwytującej:

Cała treść powinna być pisana częstymi akapitami. Tak jakby w formie wiersza. Tak jak w przypadku artykułów pisanych tak również treść na stronie przechwytującej lepiej się czyta kiedy można każdy akapit ,,połknąć wzrokiem’’. Kiedy będzie ona zlana, zbyt obszerna, pozbawiona pogrubień, w zdaniach, które są zachętą do pobrania poradnika to człowiek najzwyczajniej w świecie z niej wyjdzie zniechęcony czytaniem długiej, nudnej treści.

Opinie i dowody.

Ludzie uwielbiają poznawać opinie na temat jakiegoś, produktu, czy usługi przed ich zakupem. Proś zatem swoich klientów o rekomendacje, które będziesz mógł wykorzystywać na swoich stronach nie tylko przechwytujących ale też stronach z ofertą sprzedażową. Jeśli posiadasz dyplomy, certyfikaty to również mogą służyć Ci jako ,,dowody społeczne”. Użyj ich, a twoja strona będzie bardziej zachęcała do pozostawienia adresu e-mail. Ludzie lubią wiedzieć z kim mają do czynienia. Tekst nie powinien być długi. Wystarczy kilka zdań. Unikaj wielu kolorów, bo one rozpraszają. Zbyt wiele barw, czcionek, nagłówków powoduje brak skupienia. Generalnie tajemnica dobrze konwertującej strony przechwytującej tkwi w jej prostocie. Im mniej elementów i im prostsza strona tym większa skuteczność zapisu na listę mailingową.

Czynniki wpływające na współczynnik konwersji strony przechwytującej:

Personalizacja


Pokaż się! Wstaw swoje zdjęcie np. nad formularzem zapisu bądź na swojej okładce Lead Magnetu. Podpisz się na końcu strony. Te dwa czynniki bardzo poprawiają konwersję stron przechwytujących

Bonus

 

Ludzie uwielbiają słowa: ,,Promocja”, ,,Obniżka”, ,,Za darmo”, ,,Darmowe” , ,,Bonus” , ,,Nagroda” . Użyj ich w wezwaniu do akcji lub chociażby na przycisku zamiast ,,Pobieram” niech będzie ,,Pobieram za darmo”. To taka prosta, mała sztuczka, która bardzo zwiększa skuteczność Twojej strony przechwytującej.

Kolory


Kolory tła, okładki, liter – wywołują w nas emocje. Kolor czerwony kojarzy się z ,,ważnym tekstem typu ,,Uwaga, uwaga” i wpływa podświadomie na decyzję o przeczytaniu tekstu. Kolor zielony lub żółty przycisku – kojarzy się z czymś dobrym, z nagrodą. Zazwyczaj na pilotach, różnych gierkach i urządzeniach kolor czerwony widnieje na przyciskach ,,wyłącz”, kolor zielony na ,,włącz” – dlatego warto zmieniać kolor przycisku, przy najeżdżaniu kursorem aby Twój subskrybent poczuł satysfakcję z udanej transakcji. Kolor okładki lead magnet również ma ogromne znaczenie w wartości Twojej strony. Sama obecność profesjonalnie zrobionej okładki np. w formie 3D zwiększa wielokrotnie konwersję strony. Najlepiej używać kolorów, które kojarzą się z bogactwem, czyli granatowy, bordowy, czarny, złoty, srebrny. Są to kolory szlachetne i danie czegoś w tak bogatym opakowaniu za darmo wywołuje większą radość.

Ograniczenie czasowe

 


Czy spieszyłeś się kiedyś do sklepu przed końcem jakiejś promocji? Warto kupić coś dziś za pół ceny, niż jutro drożej, prawda? Na swoich stronach również używaj tego triku. W tym celu dobrze sprawdzają się takie sformułowania jak : Tylko do…Tylko do końca weekendu… tylko przez 2 dni… Można też zastosować skrypt odliczający godziny do końca oferty. Sprawdza się to zarówno w stronach przechwytujących jak i sprzedażowych.

Film video


Jeśli ludzie Cię widzą i słyszą to zdobywasz ich zaufanie. Najlepiej więc samemu się nagrać jeśli masz coś do przekazania . Można też użyć wideo reklamowego produktu Twojej firmy. Zdecydowana większość ludzi woli słuchać, oglądać, aniżeli czytać. Wideo, podcasty podbijają internet. Jeszcze trochę i zwykłe pisane treści będą tak samo odwiedzane jak biblioteki publiczne. Warto więc stawiać na to co przyszłościowe.

 

jak zbudować markę zupełnie online

Jeszcze tego nie masz?




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *