Wskazówki dotyczące programów partnerskich

Wskazówki dotyczące programów partnerskich

Dzisiaj wielu z nas chce rzucić swoją pracę i być własnym szefem dla siebie. Idea utworzenia biznesu i pracowania na własny rachunek przyciąga wielu. Jednak rzeczywistość szybko weryfikuje takie pomysł i zatrzymuje je w zalążku. W rzeczywistości ogromna większość z nas nie może rozpocząć działalności gospodarczej z powodu dwóch głównych czynników: pierwszym są pieniądze, a drugim ryzyko.

Założenie nawet małej firmy wymaga sporych pieniędzy. Musisz kupić lub wynająć lokal, zakupić zapasy i sprzęt oraz zapłacić personelowi, jeśli go masz. Będziesz mieć również inne wydatki zewnętrzne, takie jak reklama i marketing.

Ryzyko jest czynnikiem, który zabija większość firm. Nawet jeśli masz szczęście, że zdobędziesz kapitał na rozpoczęcie działalności, to prawie 90% wszystkich małych firm upada w pierwszych dwóch lat. Jeśli Twój biznes jest jednym ze szczęśliwców, musisz ponownie inwestować swój czas i pieniądze, aby budować reputację firmy. Może minąć od 5 do 7 lat, zanim pojawi się znaczący zysk. Większość z nas nie może czekać tak długo, co sprawia, że ​​marketing afiliacyjny jest tak atrakcyjną ofertą.

Marketing afiliacyjny polega na tym, że pracujesz jako partner dla handlowca lub firmy. Sprzedajesz albo towary albo usługi i otrzymujesz wynagrodzenie za to, ile obrotu zrobisz. Nie ma żadnych kosztów ani ryzyka. Promujesz to co wybierzesz i jesteś za to w odpowiedni sposób wynagradzany. 

Prowadzenie biznesu w oparciu o programy partnerskie i afiliacyjne jest wyzwaniem. Będziesz musiał bardzo ciężko pracować, aby go zbudować. Jednakże, będziesz nagradzany za swoją ciężką pracę, a nie za pracę innych osób. Uruchomienie takiego biznesu, w oparciu o programy partnerskie może wydawać się trudne.  Prawda jest taka, że to zależy od Ciebie i od tego, ile chcesz włożyć pracy i jak mocno chcesz się zaangażować. Nie ma pewnej prostej drogi do sukcesu, ale jest kilka dobrych wskazówek, których możesz zastosować, aby biznes w oparciu o marketing afiliacyjny był tak udany, jak to tylko możliwe.

Do wyboru są dosłownie tysiące programów. Jednak na początek możesz wybrać coś, co znasz. Ten produkt lub usługa może nie być najgorętszą rzeczą na obecnym rynku, może nie uczyni z Ciebie milionera, ale będziesz bardziej pewny siebie i szczery dzięki czemuś, co znasz i w co wierzysz.

Fakt, że znasz to co chcesz promować pomoże Ci również w tworzeniu witryny. Coś znajomego pozwoli Ci być po pierwsze sobą, a po drugie uwolni Twoją kreatywność. Próba stworzenia witryny wokół czegoś, o czym niewiele wiesz, wkrótce stanie się nudna i żmudna. Praca z czymś, co dobrze znasz sprawi, że możesz oprzeć swoje działanie na własnym doświadczeniu, chociażby w niewielkim stopniu. Zawsze jesteś w stanie rozwinąć się i wdrożyć w programy partnerskie dużo szybciej jeśli zajmujesz się czymś co jest Twoją pasją.

Inną dobrą radą jest obserwowanie ilości banerów, które stawiasz. Strona pełna banerów sprawi, że serwis będzie wyglądać brzydko i odstraszy potencjalnych klientów. Ostrożnie umieść banery i użyj ich do zaakcentowania swojej witryny. Wypełnienie witryny po brzegi banerami reklamowymi nie pomoże Ci zdobyć więcej prowizji, a wręcz przeciwnie, spowodujesz, że czytelnicy opuszczą Twoją stronę.

Pamiętaj, że w świecie marketingu afiliacyjnego nie ma czegoś takiego jak idealny program. Każdy konkretny program będzie pełen różnych referencji. Niektórzy radzą sobie świetnie w programach afiliacyjnych, finansowych, ale inny zupełnie się w nich nie odnajdą. Tak samo będzie z każdym innym produktem. Musisz zdecydować samemu co dla Ciebie jest najlepsze. Nie powinieneś przy tym słuchać negatywnej opinii wynikającej z tego, że ktoś sobie nie poradził. Może się okazać, że dla Ciebie ten program partnerski będzie idealny. Ostatecznie wszystko zależy od Ciebie i tego, jak bardzo chcesz się zaangażować. 

Marketing afiliacyjny to świetny sposób na zarabianie pieniędzy i swobodną pracę dla Ciebie. Ryzyko dla Ciebie jest minimalne i nie ma kosztów uruchomienia. Istnieje wiele świetnych programów marketingu afiliacyjnego, a wybór odpowiedniego może wydawać się trudnym zadaniem. Kiedy zaczynasz, pamiętaj, aby trzymać się tego, co jest dla Ciebie znane. Znajdź coś co Cię pasjonuje i interesuje, a także coś w czym jesteś dobry, masz już jakąś wiedzę na ten temat. Uczyń swoją witrynę atrakcyjną dla innych i oprzyj się pokusie zapełniania jej banerami. Może to zakończyć się odwrotnym efektem. Pamiętaj też, że nie ma idealnego programu. Niektórzy odniosą sukces tam, gdzie inni zawiedli. Wszystko zależy od Ciebie. Nie poddawaj się.

3 wskazówki dzięki którym odniesiesz sukces w programach partnerskich

Wielu partnerów w programach afiliacyjnych zawsze szuka rynku, który odnosi spektakularne sukcesy, takiego co pozwala zarabiać największe prowizje za pojedynczą sprzedaż. Czasami myślą, że jest to magiczna formuła, która przyniesie im łatwy i szybki zarobek bez większego wysiłku. Tak naprawdę wszystko jest nieco bardziej skomplikowane. Właściwe efekty, które pozwolą odnieść Ci sukces w programach partnerskich to dobre praktyki marketingowe, które zostały sprawdzone przez lata ciężkiej pracy i nabyte w ten sposób doświadczenie.

Istnieją taktyki, które wcześniej sprawdzały się w marketingu online i nadal działają w dzisiejszym świecie programów partnerskich. Dzięki tym trzem najważniejszym wskazówkom marketingowym będziesz w stanie zwiększyć sprzedaż i przetrwać w marketingu afiliacyjnym online i przy okazji odniesiesz sukces. Jakie są te trzy taktyki?

Unikalna strona internetowa dla jednego programu afiliacyjnego.

Używanie unikalnych stron internetowych do promowania każdego oddzielnego programu partnerskiego, który promujesz. Nie łącz tego wszystkiego razem, aby zaoszczędzić trochę pieniędzy na hostingu. Najlepiej mieć witrynę skupiającą się na każdym programie afiliacyjnym i niczym więcej. Zawsze zamieszczaj recenzje produktów na stronie internetowej, aby odwiedzający mogli dokładnie zaznajomić się z tym, co produkt może zrobić dla tych, którzy już z produktów skorzystali. Uwzględnij również opinie użytkowników, którzy już wypróbowali produkt. Upewnij się, że Ci klienci nie będą mieli nic przeciwko, aby pozwolić Ci na użycie ich nazwisk i zdjęć w witrynie konkretnego produktu, który reklamujesz.

Dobrym pomysłem jest stworzenie bloga, na którym będziesz za pomocą artykułów recenzować produkty dostępne w programie partnerskim. Zadbaj aby blog był atrakcyjny dla czytelników, dziel się wartościową wiedzą i często publikuj nowe artykuły. Dzięki temu zyskasz grono wiernych czytelników, którzy będą chętni skorzystać z proponowanych przez Ciebie produktów z programów partnerskich. 

Twórz listę mailingową.

Oferuj swoim czytelnikom coś co będą mogli pobrać bezpłatnie. Może to być raport, krótki poradnik w postaci PDF, krótkie video, checklista. Jeśli to możliwe, umieść je na samej górze strony, aby po prostu nie można było ich przeoczyć. Jeśli to możliwe, umieść je na samej górze strony, aby po prostu nie można było ich przeoczyć. Formularz zapisu powinien zawsze znajdować się “pod ręką”, lub inaczej w zasięgu wzroku czytelnika, tak aby nie musiał go specjalnie szukać. Do osób zapisanych na taką listę wysyła systematycznie wiadomości. Możesz utworzyć kolejkę wiadomości, które ustawisz w odpowiedniej sekwencji, czyli tzw. follow-up. Z badań wynika, że najwięcej sprzedaży jest w okolicach 7 kontaktu między sprzedającym, a klientem. 

Mając samą stronę internetową, to tak naprawdę mogą wydarzyć się dwie rzeczy: dojdzie do sprzedaży, lub potencjalny klient opuści stronę i nigdy więcej już tu nie wróci. Tych drugich jest zdecydowanie więcej i mogą stanowić około 99% odwiedzających. Pozyskując adres mailowy dając w zamian coś gratis masz szansę doprowadzić do sprzedaży nawet gdy ktoś nie zdecyduje się na zakup od razu. Wysyłając systematycznie wartościowe informacje możesz doprowadzić do sprzedaży. 

Skoncentruj się na ważnych kwestiach, takich jak sposób, w jaki Twój produkt może ułatwić i uprzyjemnić życie potencjalnemu kupującemu. Dołącz atrakcyjne tematy do wiadomości e-mail. O ile to możliwe, unikaj używania słowa „bezpłatny”, ponieważ wciąż istnieją starsze filtry spamu, które zrzucają tego typu treści do śmieci, zanim ktokolwiek je przeczyta. Przekonaj tych, którzy zapisali się na bezpłatne raporty, że stracą coś ważnego, jeśli nie skorzystają z Twoich produktów i usług.

Treść skierowana do grupy docelowej.

Pisz artykuły, które będą interesujące i atrakcyjne dla Twojej grupy docelowej. Wybierz takie produkty, z programów partnerskich, które pokrywają się z tematem artykułu. Dla porównania umieszczenie linków do kosmetyków w artykułach o sprzęcie elektrycznym nie przyniesie żadnego efekty. Czytelnicy nie klikną w link, czy baner, bo po prostu nie będą zainteresowani tym. Co innego gdy napiszesz artykuł poradnikowy jak wykonać makijaż na wesele i w treści umieścisz linki afiliacyjne do produktów. Możesz wówczas liczyć, że część osób skorzysta z Twojej rekomendacji, a Ty zarobisz prowizję. 

Spróbuj napisać minimum 2 artykuły tygodniowo, zawierające co najmniej 300-600 słów. Szczerze mówiąc polecam Ci pisać nawet dłuższe artykuły, powyżej 1000 słów. Google faworyzuje takie publikacje, dzięki czemu możesz zyskać więcej wejść organicznych wprost z wyszukiwarki. Pisząc systematycznie takie artykuły możesz za jakiś czas osiągnąć wynik 100 unikalnych czytelników na blogu dziennie. To już jest całkiem niezły wynik, który pozwoli Ci generować kilka tys. Złotych zysku miesięcznie. 

Co prawda na 100 odwiedzin dziennie możesz mieć około 1 transakcji bezpośredniej. To nie jest za wiele, ale pamiętaj o zbieraniu listy mailingowej. Dzięki temu możesz podnieść konwersję nawet o kilkanaście, lub więcej procent. Możesz też popracować nad tym, aby zdobyć więcej czytelników na blogu, co również wpłynie bezpośrednio na większy zysk ze sprzedaży na blogu. 

 

Podana powyżej taktyka nie wydaje się zbyt trudna do wykonania, jeśli się nad tym zastanowić. Wymaga to tylko trochę czasu i planu działania z Twojej strony. W tym artykule dowiesz się jak zrobić plan dla swojego bloga. Spróbuj skorzystać z tych wskazówek w kilku programach marketingu afiliacyjnego. Możesz w ten sposób stworzyć ze swojego bloga całkiem niezłe źródło dochodu. 

Odbierz Bezpłatnie materiały szkoleniowe

z których dowiesz sie jak zwiększyć zasięg na FB docierajac do większej ilości klientów




Dodaj komentarz