Być może wszyscy znają te metody w większym lub mniejszym stopniu, ale przyjrzyjmy się trzem najbardziej niezawodnym i skutecznym metodom zwiększenia ruchu dla Twojej witryny w najkrótszym czasie.

Będąc blogerem i marketingowcem, wiem, jak zbudować atrakcyjną i funkcjonalną stronę internetową, która jest warta więcej niż cena pobierana od klienta. Jeśli swoim klientom nie dawałbym wartości dodanej, to nie zawracałbym sobie głowy sprzedażą. Wkrótce zdałem sobie sprawę, że budowanie strony było tylko połową wyzwania dla moich klientów, a pozyskanie ruchu było kolejnym (być może jeszcze większym) wyzwaniem. Trzy główne sposoby, o których dobrze wiesz, to płacenie za ruch, wysyłanie e-maili na listę mailingową (to samo wymaga czasu na zbudowanie), a na koniec zaproszenie do współpracy innych właścicieli stron, lub osób, które mają inne formy zasięgu do ludzi (lista mailingowa, Instagram, grupa na FB itp.). Oznacza to, że wysyłają dla Ciebie ruch, a Ty dzielisz zyskami z nimi 50% na 50%. Za pomocą oprogramowania można śledzić liczbę wejść pochodzących od Twoich partnerów.

1. Płatny sposób pozyskania czytelników na blogu

Kupując ruch, możesz kierować reklamy na osoby, które już szukają Twojego produktu. Największym graczem na rynku jest Google. Jestem pewien, że dobrze go znasz. Niemal za każdym razem jak czegoś wyszukujesz w Google to poza wynikami organicznymi pokazują się wyniki “sponsorowane”. To nic innego jak reklama, która może być wykupiona przez każdego. Zapłacisz od kilku groszy wzwyż za każde kliknięcie. W taki sposób możesz uzyskać widoczny ruch na swojej stronie w zaledwie 5 minut po założeniu konta Google Adwords. Inne wyszukiwarki również oferują tego typu usługę pay-per-click (PPC).

Następnym krokiem po opłaceniu ruchu jest monitorowanie wyników swoich kampanii reklamowych. Możesz śledzić liczbę wyświetleń z różnych źródeł, aby skupić się na tych, które generują sprzedaż. Powiedzmy, że dysponujesz 4 różnymi źródłami reklam dzięki którym zarobiłeś 200 zł, a wydałeś w sumie 80 zł. To marża zysku w wysokości 250%. Gdybyś mógł zobaczyć, że 20 zł wydane przez reklamodawcę PPC A wygenerowało 0 złotych w sprzedaży i tyle samo w przypadku reklamodawcy B. Reklamodawca C przyniósł 20 złotych w sprzedaży, ale reklamodawca D przyniósł sprzedaż o wartości 180 złotych. Okazuje się, że to zysk w wysokości 900%, a następnie możesz skoncentrować swoje środki reklamowe na tym źródle, aby zmaksymalizować zyski. Każdy rodzaj reklamy musi mieć system śledzenia z dużą dokładnością.

2. Mailing

Wysłanie wiadomości pocztą elektroniczną to kolejna metoda, która z czasem stanie się Twoim największym atutem. Nie ma żadnych kosztów ogólnych, a za każdym razem, gdy wyślesz e-mail, możesz wygenerować ogromny wzrost sprzedaży. W poprzednich artykułach wielokrotnie wspominałem, że zapis na listę mailingową powinien wynosić od 10 do 33% wejść na stronę. Jest to odsetek osób odwiedzających Twojego bloga, którzy mogą zapisać się na liście mailingowej. Korzystając z autoresponderów, możesz ponownie przyciągnąć tych gości do swojej witryny. Większość osób, które odwiedzają Twoją stronę nie zajrzą na nią ponownie przez dłuższy czas, lub nie zrobią tego nigdy. Jednak za pomocą maila możesz część z nich sprowadzić z powrotem na swojego bloga, np. zapraszając do przeczytania najnowszego artykułu. Osoby na liście mailingowej są w procesie sprzedażowym. Większość osób nie kupuje od razu, ale jest spora szansa, że kupią coś do Ciebie po wysłaniu drugiego czy trzeciego maila.pozyskiwanie ruchu za pomoca mailingi

Ważna jest też wiedza na temat częstotliwości wysyłania e-maili do Twojej listy. Kluczem jest tutaj dodawanie wartości i wysyłanie regularnych darmowych treści. Mówiąc inaczej prosząc ich, aby coś kupili, wyślij coś, co ma wartość. Ogólnie rzecz biorąc jest takie zalożenie: na jedna wiadomość komercyjną wysyłaj 3 wiadomości z wartością. Najpierw 3 razy daj, a potem raz weź. Oczywiście rynki różnią się między sobą. Dla niektórych rynków taka częstotliwość będzie optymalna, a dla innych lepiej się sprawdzi gdy będzie więcej wiadomości komercyjnych.

3. Kampanie Joint Venture (JV).

Strategia jest prosta, inne osoby wysyłają e-maile i umieszczają linki i banery na swojej stronie internetowej, aby przyciągnąć użytkowników do Twojej witryny. Płacisz tylko za sprzedaż wygenerowaną z kliknięć. Myślę, że jeśli oddasz 50% zysków swoim partnerom będzie to najrozsądniejszym rozwiązaniem. Jest to uczciwy podział, a jednocześnie taka wartość prowizji będzie zachęcać do współpracy z Tobą. W niektórych przypadkach będzie opłacało się Tobie dać partnerom większą prowizję, bo i tak korzyści jakie będziesz mieć będą ogromne. Istotne jest aby w tej strategii ułatwić jak tylko się da pracę swoim partnerom JV. Stwórz wiadomości email, z których skorzystają Twoi partnerzy. Zaprojektuj banery na stronę i na media społecznościowe. Przygotuj też inne materiały do promocji, które mogą pomóc Twoim partnerom.

Współpraca JV umożliwia w krótkim czasie wygenerować duży ruch na stronie i bardzo szybko tworzyć listy mailingowe. Możesz otrzymać wsparcie JV od wszystkich istniejących osób z Twojej dziedziny, którzy mają swoją publiczność np. w postaci listy mailingowej.

Jak wypromować bloga

Czy popełniasz takie błedy przy prowadzeniu bloga?

Najważniejsze to zdobyć jak najwięcej czytelników, którzy z wielką przyjemnością będą czytali Twojego bloga. Z tego poradnika poznasz 18 super strategii jak zdobyć czytelników na blogu.
Pobierz teraz poradnik zupełnie za darmo.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *