Czy wygląd ma znaczenie? Zdecydowanie tak, tym bardziej jeśli chodzi o wygląd Twojej strony internetowej. Z przeprowadzonych badań wynika, że wystarczy ułamek sekundy od momentu wejścia na Twojego bloga, aby nowi internauci wyrobili sobie zdanie na temat Twojej strony i Ciebie. To jest decydująca chwila, która przesądzi o Twoim powodzeniu. Oczywiście zawartość bloga ma znaczenie i można nim wszystko naprawić. Jednak moim zdaniem warto już od samego początku zrobić piorunujące wrażenie. Dlatego w tym artykule nie będziemy omawiać jakości artykułów i innych rzeczy. Za to omówię zasady, którymi warto kierować się przy kreowaniu wyglądu bloga.

1. Tło bloga

To jest niewątpliwie największy element na Twojej stronie i nie sposób go nie zauważyć. Jest pewna zasada, która sprawdza się niemal w 100% tło powinno być jasnego kolory, gdy tym czasem tekst ciemnego koloru. Jeśli masz czarne (ciemne) tło i jasny (biały) tekst, to masz bardzo trudne zadanie przed sobą. Czytelnicy wolą odwrotną sytuację i nie bez powodu. Gdy tło jest jasne, a na nim jest ciemny tekst to po prostu lepiej się go czyta. Oczy się tak nie męczą, bo nie trzeba skupiać wzroku tak jak przy sytuacji odwrotnej. Zatem postaw na jasny kolor tła.

Ponadto nie umieszczał bym żadnych zdjęć w tle bloga. Tło nie powinno rozpraszać uwagi, dlatego dużo lepiej będzie wyglądać tło jednolite. Jeśli chcesz postawić na profesjonalny wygląd bloga, to zdecydowanie na Twoim blogu musi być jednolite tło.

2. Jednolite banery na blogu

wygląd blogaNic tak nie psuje wizerunku jak źle zaprojektowane banery na blogu. Wyobraź sobie, że wchodzisz na stronę, a na niej rozwieszone są różnokolorowe banery graficzne i każdy w innym rozmiarze, czy nawet kształcie. Można powiedzieć, że strona wygląda tak jak choinka przystrojona na święta. Czy to jest fajne? Zdecydowanie nie, bo to psuje wizerunek, odstrasza i wygląda mało profesjonalnie.

Czy w takim razie jest sens stosować banery na blogu? Jest sens, ale trzeba pamiętać o kilku prostych zasadach. Kolorystyka banerów na blogu powinna być dopasowana do całości, tak aby wszystko ładnie współgrało. Do tego kształt i rozmiar banerów. Zrób wszystkie w takim samym kształcie i rozmiarze, aby się od siebie nie różniły pod tym względem. Rozmiar dopasuj do miejsca w którym baner umieszczasz, jeśli ma być on w bocznej części (sidebar) to dopasuj go do szerokości bocznej części bloga.

Banery na blogu są przydatne, bo spełniają ważną funkcję, dzięki nim możesz przekierować czytelników w strategiczne miejsca, np na stronę przechwytującą. Wtedy tylko trzeba zadbać o to aby wypromować bloga i sprowadzić na niego mnóstwo czytelników. Jeśli tylko nie przesadzisz z ich ilością, dopasujesz je do całości i będą one razem ze sobą dobrze współgrały, to banery będą zdobiły, a nie szpeciły twojego bloga, a oto właśnie chodzi.

 

3. Spójność kolorystyczna to podstawa wyglądu profesjonalnego bloga

Już była mowa o kolorystycznym dopasowaniu banerów. Kolory jednak dotyczą całego bloga, a przede wszystkim treści. Trzymaj się jednego koloru stosując tytuły, nagłówki itp. Jeśli tytuł artykułu będzie napisany kolorem niebieskim, nagłówek pierwszy zielonym, a nagłówek drugi czerwonym to będzie wyglądać to komicznie, a nie profesjonalnie. Jeśli grupą docelową Twojej strony nie są przedszkolaki, to po prostu tego nie rób. Trzymaj się jednej barwy i nie zmieniaj jej.

4. Właściwa czcionka na blogu

Czcionka czyli font na blogu to bardzo ważny element, bo blog w większości składa się z treści. Wybranie odpowiedniej czcionki jest niezwykle istotne. Przede wszystkim postaw na użyteczność, aby czytelnikom dobrze czytało się treść, którą dla nich przygotujesz. Ważne jest też to, aby font był obsługiwany przez przeglądarki Twoich czytelników. Kolejną ważną rzeczą jest to aby czcionka obsługiwała polskie znaki. Nie ma nic bardziej amatorskiego, jak to, że pojedyncze litery takie jak “ą”, “ę” itp będą napisane w zupełnie inny sposób od reszty liter w tekście.

Wielkość ma znaczenie, po prostu czcionka nie może być zbyt mała. Pamiętaj, że na Twoja stronę mogą trafić osoby z gorszym wzrokiem. Jeśli będziesz mieć za małą czcionkę to nawet jak będą oni mocno mrużyć oczy, to niewiele zobaczą lub szybko się zmęczą czytaniem treści na Twoim blogi. Pamiętaj, że czcionka ma być nie dla Ciebie, a dla czytelników.

5. Odpowiednie zdjęcia

Pisząc artykuł często dodajemy do niego zdjęcia i bardzo dobrze, bo zdjęcie może przekazywać więcej niż tysiąc słów. Zwróć uwagę aby dodawać zdjęcia dobrej jakości, bez rozmazań, kompresji czy “pikselówki”. Czytelnicy Ci tego nie wybaczą i nawet jak będziesz mieć wysokiej jakości treść to słabe zdjęcia odwrócą od tego uwagę.

Dopasuj zdjęcia do szerokości strony. Dużo lepiej będzie wyglądać gdy zdjecie zajmie całą szerokość przeznaczoną na artykuł, niż jak zostaną wolne miejsca. Jeśli dodajesz kilka zdjęć to absolutnie powinny one być tej samej wielkości.

6. Bez nadmiernego upiększania

Tutaj chodzi o przeróżne serduszka, kwiatki i inne rzeczy. Takie elementy może i wyglądają uroczo, ale nie przyczynią się do profesjonalnego wyglądu bloga. Jeśli chcesz budować swój profesjonalny wizerunek na blogu, to po prostu zrezygnuj z takich upiększeń.

7. Wyrównanie tekstu do lewej

Kiedyś stosowałem justowanie tekstu na blogu. Wyjustowany tekst wygląda dobrze, bo jest wyrównany, a przynajmniej taki powinien być. Justowanie wygląda profesjonalnie, więc dlaczego lepiej jest wyrównać tekst do lewej? Niestety na stronach justowanie tekstu nie jest perfekcyjne. Wyrównywane są odstępy pomiędzy wyrazami, ale nie wyrównuje odstępów między literami w słowach. To powoduje, że odstępy pomiędzy wyrazami mogą być różne. Nie będzie dobrze wyglądać jak w jednej linijce odstępy są niewielkie, a w kolejnej bardzo długie prawda? Pamiętaj też, że czytelnicy korzystają z różnych urządzeń, a co za tym idzie z różnych rozdzielczości. To, że wyjustowany tekst będzie u Ciebie dobrze wyglądał, nie oznacza, że u innych czytelników będzie podobnie. Dlatego pomimo, że justowanie wygląda profesjonalnie bezpieczniej jest wyrównywać tekst do lewej.

 

Każdy z nas prowadząc bloga chce aby był on jak najbardziej profesjonalny. Chcesz tworzyć dzięki niemu swój pozytywny wizerunek. Możesz to osiągnąć stosując się do tych 7 zasad. To są proste zasady i nie wymagają one szczególnych umiejętności. Jednak stosowanie się do nich przyniesie Tobie bardzo pozytywny rezultat. Unikaj przy tym najczęstszych błędów, które sprawią, że Twój blog będzie bezużyteczny. Garść wskazówek zawartych w tym artykule będą pomocne dla każdego, kto wdraża je w życie. Dlatego mam do Ciebie prośbę, udostępnij ten tekst, bo może innym również się przydać i będą oni Tobie wdzięczni. Z góry Ci dziękuję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *