Dlaczego musisz posiadać bloga, a nie tylko możesz mieć bloga? Możesz to mieć konto na Instagramie albo Fanpage. Są one świetnym uzupełnieniem, jednak to blog stanowi trzon Twojego biznesu internetowego. W tym artykule udowodnię Tobie jak ważne jest posiadanie bloga. Poznasz różnicę między blogiem, a social media (zobaczysz jaką przewagę posiada blog). Dowiesz się jaka intencja kieruje ludźmi, którzy wyszukują czegoś w internecie. Zobaczysz również jak wygląda proces zakupowy za pomocą bloga. Zatem zaczynamy!

Przewaga bloga nad social media

W naszym kraju najpopularniejszym kanałem social media jest Facebook. Są też inne, które również cieszą się sporą popularnością np. Instagram, Pinterest, Twitter, Linkedin, Google Plus itp. Są osoby czy firmy, które do swoich strategii marketingowych korzystają jedynie z social media, najczęściej tylko z jednego kanału np. Fanpage. Całkiem niedawno gdy Facebook uciął drastycznie zasięgi, takie osoby przekonały się, że to niekoniecznie bezpieczne rozwiązanie. Trzeba pamiętać przede wszystkim o jednym: Fanpage, konto na Instagramie, lista messengera itp. nie jest i nigdy nie będzie Twoja. Ty tym narzędziem w jakimś stopniu możesz zarządzać, ale to nie Ty masz nad nim władzę. Możesz uzbierać setki tysięcy fanów na Fanpage’u, uzbierać tysiące osób na listę messengera i w jednej chwili możesz to wszystko stracić… Co się wtedy stanie? Twój model biznesowy po prostu przestaje istnieć. W takim przypadku jeśli szybko go nie przemodelujesz to przegrasz. Niestety taka diametralna zmiana strategii nie jest prosta i najczęściej wymaga dużo czasu i często sporych pieniędzy.

Kolejną rzeczą, którą warto zauważyć jest “żywotność” postów w social media i tych na blogu. Jeśli wstawisz post na Facebooku, to jest on widoczny około jednego dnia. Może być krócej jeśli nie ma przy nim żadnej akcji typu polubienia, udostępnienia i komentarzy. Nawet jeśli post wywołał ogromne zaangażowanie to i tak po jednym czy dwóch dniach przestaje być widoczny w aktualnościach. Jest wiele osób, które piszą świetna i wartościową treść, a następnie publikują ją na FB. Jeśli ktoś szuka podobnej treści w internecie to wpisując zapytanie w Google nie znajdzie tego postu. Teraz wyobraź sobie, że wkładasz wiele pracy i czasu na tworzenie takiej treści, które publikujesz na FB czy innych portalach społecznościowych. Ktoś kto będzie tego szukał chociażby za kilka dni nie będzie miał możliwości tego znaleźć (chyba, że wpisze zapytanie w wyszukiwarce Facebooka, ale kto to robi?). Możesz to sprawdzić wpisując w wyszukiwarkę Facebook “Allegro prowadzi swojego bloga”. Zobaczysz wówczas mój post, który opublikowałem 20 września tego roku. Następnie to samo zapytanie wpisz w wyszukiwarkę Google. Co się pojawi? Na jednej z czołowych pozycji zobaczysz mój artykuł “Edukuj czytelników swojego bloga”, w którym pisałem o tym, że Allegro prowadzi swojego bloga. Jednak to jest artykuł z bloga, ale nie znajdziesz postu z FB. To jest dowód na to, że ludzie, którzy będą szukać czegoś w Google, to nie znajdą Twoich postów publikowanych w mediach społecznościowych. Z drugiej strony każdy napisany przez Ciebie artykuł będzie “pracować” dla Ciebie przez cały czas jak długo blog będzie istnieć.

Ludzie, którzy szukają czegoś w Google mają różne intencje

Jedno jest pewne, że osoby, które przebywają na portalach społecznościowych robią to głównie dla rozrywki. Można porównać to z wyjściem do baru po to aby w towarzystwie spędzić czas, porozmawiać z innymi i czegoś nowego dowiedzieć się o ich życiu. Jednak w momencie jeśli ktoś korzysta z przeglądarki Google, to może mieć różne intencje:

Chcą czegoś się dowiedzieć

Mogą to być osoby, które są zainteresowane jakimś produktem, ale nie są jeszcze gotowi go kupić. Będą chcieli dowiedzieć się między innymi jaki krem jest dobry na zmarszczki? Mogą chcieć poznać opinie na temat najnowszego telefonu Xiaomi. W tym przypadku idealnie sprawdzi się blog, bo możesz perfekcyjnie wyjść na przeciw potrzebom swoich potencjalnych klientów.

Chcą coś kupić

To są osoby, które dokładnie wiedzą czego chcą i szukają konkretnego produktu, który chcą kupić. Nie potrzebują już opinii, czy artykułów, które wzbogacą ich wiedzę na dany temat (oczywiście te elementy są zawsze pomocne). W tym przypadku wystarczy sklep internetowy i strony ofertowe. Oczywiście sam sklep internetowy nie sprzedaje, bo gdyby tak było, to każdego dnia otwierałbym 10 nowych sklepów internetowych i zarabiałbym fortunę. Aby sklep sprzedawał, klienci muszą go znaleźć i się o nim dowiedzieć. Najlepszym sposobem jest tutaj podpięcie do sklepu bloga, który będzie pozycjonował sklep. Pozatym jeśli masz sklep internetowy, a nie posiadasz bloga, to tak jakbyś był sprzedawcą i nie udzielał porad klientom.

Chcą zobaczyć jak coś się robi

Praktycznie wszystkie osoby, które korzystają z internetu, szukają w nim materiałów poradnikowych. Szukamy poradników na dosłownie każdy temat: Jak zrobić makijaż permanentny? Jak urządzić pokój dziecięcy? Jak schudnąć? Jak zbudować muskulaturę? Jak naprawić szybę w smartphonie? Jak pielęgnować konwalię? Jak zarabiać na blogu? Można tak wymieniać w nieskończoność. Na temat potrzeby edukacji swoich czytelników pisałem już w swoim poprzednim artykule. Nawet Allegro prowadzi swojego bloga, na którym pokazuje jak coś zrobić. Działa to w ten sposób: jeśli pokazujesz czytelnikom, że wiesz jak coś zrobić, to Ci czytelnicy nabierają do Ciebie zaufania i bardzo chętnie skorzystają z Twoich usług. W moim przypadku działa to w ten sposób, że pokazuje ludziom jak założyć i skonfigurować bloga. Teoretycznie sami mogą to zrobić korzystając z mojego poradnika. Są jednak takie osoby, które widząc, że dobrze sobie z tym radzę pokazując to, dzięki temu są gotowi zapłacić mi za tą usługę.

Dla rozrywki

Ludzie z nudów szukają w sieci rozrywki. Przeglądając przeróżne filmiki, memy, spędzając czas w mediach społecznościowych i przede wszystkim grając w najróżniejsze gry zabijają w ten sposób czas. Można by pomyśleć, że tutaj blogi absolutnie się nie sprawdzą, ale to nie prawda. Znam i obserwuje blogi oraz vlogi, które świetnie wykorzystują ten trend.

Potrzebują czegoś natychmiast

Są osoby, które mają nagłą potrzebę i potrzebują natychmiastowego rozwiązania problemu. Osoba, której na środku drogi zepsuje się samochód będzie szukać w Google lawety i mechanika, a nie porad typu: jak naprawić samochód? Tutaj podobnie jak przy osobach, które chcą coś kupić blog będzie idealnym narzędziem wspierającym pozycję Twojej strony w Google, aby te osoby mogły szybciej Ciebie znaleźć.

Jak widzisz różnymi intencjami kierują się ludzie, którzy szukają czegoś w Google. W niektórych przypadkach blog jest wręcz niezbędny, natomiast w innych jest przydatny. Większość procesów zakupowych w internecie rozpoczyna się od bloga. Klienci nie chcą sprzedawcy, oni chcą doradcy.

Stwórz krok po kroku swój dochodowy blog

A gdyby istniał kurs, w którym krok po kroku bedziesz prowadzony za rękę? Dzięki temu stworzysz od zera swoją profesjonalną stronę internetową. Nauczysz się pisać artykuły, zdobywać czytelników, budować listę i zarabiać na blogu. To wszystko w przystępny sposób i w absurdalnie niskiej cenie.Wypróbuj już teraz za 1 złotówkę tutaj

Sprawdź szczegóły i wypróbuj teraz

Jak przebiega proces zakupowy za pomocą bloga?

Znasz już intencje jakimi kierują się ludzie, którzy szukają czegoś w Google. Przyjrzyjmy się konkretnemu przypadkowi, kiedy to czytelnicy trafiają na artykuł w Twoim blogu. W pierwszej kolejności wpisują oni zapytanie w Google (mogą też trafić z innego źródła, ale rozpatrzmy taki wariant). Załóżmy, że prowadzisz bloga na temat urody i kosmetyków. Masz napisany artykuł na temat pielęgnacji dłoni. Są osoby, które będą ciekawe jak pielęgnować dłonie i takie właśnie zapytanie będą wpisywać w Google. Jeśli Twój artykuł jest dobrze zoptymalizowany pod kątem SEO, a blog posiada już jakąś ilość Back Linków (Tutaj pobierz słownik pojęć, dzięki czemu żadne zagadnienie nie będzie Ci obce) to jest szansa, że w wynikach wyszukiwania Twój artykuł pojawi się na jednej z pierwszych pozycji. W ten sposób osoby chcące się dowiedzieć czegoś na temat pielęgnacji dłoni trafią na Twój artykuł.

Jakie masz korzyści z tego, że ktoś czyta Twój artykuł?

Po pierwsze jest Tobie wdzięczny, ponieważ przychodzi na Twojego bloga z problemem, a Ty mu dostarczasz rozwiązanie. Zdobywasz sympatię czytelnika, ponieważ gdy rozwiązujesz jego problem to nastaje między wami więź. Jeśli rzeczywiście Twoje porady pomogą czytelnikom, to zyskujesz w ten sposób zaufanie. Najważniejsze jednak jest to, że pisząc bloga kreujesz swój wizerunek ekspercki. Jak to działa? Dla czytelników jesteś autorem, który dzieli się swoją wiedzą, w ten sposób automatycznie w ich oczach stajesz się ekspertem w danym temacie. To wszystko jest bardzo ważne, ponieważ stajesz się w ten sposób osobą, która ma wpływ na opinię i na decyzję swoich czytelników. Jeśli w przyszłości będziesz coś polecać lub odradzać na swoim blogu, to Twoi czytelnicy posłuchają Twoich porad.

Zbieraj listę mailingową

Większość osób wejdzie na Twojego bloga tylko raz, lub będą to robić sporadycznie. Nawet jeśli Twój artykuł był dla czytelników wartościowy i rozwiązuje ich problem to większość odwiedzających nie będzie pamiętać adresu Twojej strony. Dlatego daj swoim czytelnikom coś więcej. Stwórz np. poradnik: “12 domowych sposobów na pielęgnację dłoni”. W trakcie artykułu zaproponuj 2-3 razy możliwość bezpłatnego pobrania poradnika i podlinkuj tekst do strony przechwytującej. Wewnątrz artykułu umieść baner, który również będzie kierować do strony przechwytującej. Bezpośrednio pod artykułem zostaw formularz zapisu na listę mailingową. Możesz zastosować jeszcze inne elementy, które będą zbierać listę na Twoim blogu. Takie elementy to baner boczny, scroll box (czyli baner pokazujący się po przeczytaniu określonej ilości strony), pop-up, exit pop-up, blokada treści itp.

Co da Ci zbieranie listy na blogu? Za każdym razem gdy opublikujesz kolejny artykuł możesz wysłać mailing z informacją o tym i linkiem do niego. Możesz powiadomić mailowo swoich czytelników o promocji na własne produkty, lub możesz podarować rabat. Możesz również ustawić tunele sprzedażowe, za pomocą których skutecznie będziesz sprzedawać swoje produkty. Michał Szafrański autor bloga www.jakoszczedzacpieniadze.pl w swojej ksiażce “ Zaufanie czyli waluta przyszłości” napisał w książce, że budowanie listy mailingowej na swoim blogu było przełomowym momentem w jego biznesie. Michał wie co mówi, w ciągu 6 lat prowadzenia bloga zarobił na nim 7 milionów złotych. Nawiasem mówiąc książka ta jest fenomenalna którą polecam absolutnie każdemu. Ostatnio razem z żoną Anią kupiliśmy tę książkę na prezent naszej przyjaciółce Jagodzie. Wejdź tutaj aby zobaczyć opis i odbierz 9,12 zł rabatu.

Możliwa jest sprzedaż własnych produktów bezpośrednio na blogu. Możesz rozmieścić banery kierujące do oferty, lub w trakcie pisania artykułu wspomnieć o swoim produkcie i dodać link do oferty. Dużo lepsze rezultaty uzyskasz łącząc takie działanie z budowaniem listy mailingowej i stworzeniem nawet prostego tunelu sprzedażowego. W tym artykule pisałem jakie efekty uzyskasz łącząc bloga z listą mailingową przy sprzedaży info-produktów. Blog to potężne narzędzie, które dobrze stworzone i odpowiednio zarządzane przyniesie konkretne rezultaty. Dlatego jeśli chcesz budować swój wizerunek w internecie, zdobywać klientów, pomagać innym ludziom to musisz posiadać swojego bloga.

Jak Zdobyć Lawinę Czytelników Na Bloga?

Z tego poradnika poznasz 18 sprawdzonych sposobów na wypromowanie swojego bloga. Dzięki temu zyskasz wielu nowych czytelników. 




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *