Internet rządzi światem i będzie panował już zawsze, dlatego warto wziąć to pod uwagę w swoim biznesie. Jeszcze kilka lat temu nasza aktywność w sieci kręciła się tylko wokół pisania e-maili, bądź sprawdzania co się dzieje u znajomych w Socjal Media. Teraz internet to kopalnia wiedzy, sposób na rozrywkę, odskocznię od pracy. Może być również sposobem na pracę oraz na prowadzenie biznesu.

 

Szperamy po internecie w poszukiwaniu inspiracji na to by coś ugotować, szukamy pomysłu na prezenty, w czasie kompletnej nudy oglądamy filmy, słuchamy muzyki, czytamy ebooki lub ciekawe artykuły. Nie mając czasu na chodzenie po sklepach – odpalamy komputer i robimy zakupy on-line. Świat internetowy jest częścią naszej codzienności.

Wraz z wzrostem ilości stron internetowych , rośnie również czas spędzany przez nas w sieci oraz możliwości. Internet stale ewoluuje dzięki autorom stron, treści i aplikacji oraz dzięki firmom wymyślającym innowacyjne metody zakupów, nauki i komunikacji. Odepchnął w zapomniane wysyłanie listów pocztą . Zamiast tego włączamy komputery i w jednej chwili możemy widzieć się z całą rodziną, przyjaciółmi i możemy prowadzić rozmowy przy wspólnej popołudniowej kawie. Czyż to nie wspaniałe? Dlaczego więc nie wykorzystać w pełni tego potencjału do wzrostu własnej firmy?

 

 

7 kroków promocji swojej firmy w sieci

Niezależnie od tego, czy masz firmę, czy chcesz znaleźć pracę, to znakomity moment, aby zacząć działać w internecie. Pytanie tylko, od czego zacząć?

 

 

 

1. Po pierwsze : Ustal cele

Każda firma ma inne cele. Warto dokładnie określić, co chcesz osiągnąć dzięki działaniom online. Dzięki temu dokładniej ustalisz priorytety oraz lepiej przygotujesz plan działania. Bez tego łatwo się pogubić.


Internet może pomóc Ci prowadzić firmę na wiele sposobów. Może na przykład służyć do nawiązywania relacji w sieciach społecznościowych, wspomagać sprzedaż online, pomóc szukać nowych klientów i utrzymać dotychczasowych.

Warto zacząć od odpowiedzi na proste pytanie: z jakich konkretnych powodów chcę być w sieci?
Wyobraź sobie, że prowadzisz salon kosmetyczny. Twój cel może wyglądać następująco:

 

Przyjmować więcej klientów, sprzedawać więcej usług wykraczających poza zwykłe makijaże i sprzedawać więcej oferowanych produktów. 

Zanim jednak klient przekroczy próg Twojej firmy, musi wiedzieć o jej istnieniu. To najważniejszy cel, w którym internet Ci pomoże.

 

 

2. Umieść swoją firmę w katalogach firm.

To jeden z pierwszych i najłatwiejszych kroków na to, by wypromować ją w cyfrowym świecie. Dzięki temu osoby szukające kosmetyczki w wyszukiwarce lub na mapie online zobaczą Twoją firmę.

Darmowe katalogi dla firm:

www.europages.pl

www.panoramafirm.pl

www.firmy.net

www.zumi.pl

www.wizytowka.pl

www.odi.pl

www.hotfrog.pl

www.polskie-firmy.net

www.cylex.pl

www.bizeo.pl

www.bazafachowcow.pl

www.emiasto.org

www.firmowy.com.pl

www.baza-firm.com.pl

www.catania.pl

www.firmuj.net

www.specjalista.info.pl

www.carpatiabiznes.pl

www.alefirmy.pl

www.epolska.pl

www.ebaza.com.pl

www.firmy.mobi

www.adresyfirm.pl

www.wspanialefirmy.pl

Jakie dane należy umieścić w katalogu firmy : 

Nazwa firmy, adres siedziby, telefon kontaktowy, NIP, REGON, adres mailowy (tutaj będą przychodzić wiadomości z linkiem do aktywacji wpisów), oraz opis prowadzonej działalności. 

 

3. Utwórz stronę informacyjną.

Na tej stronie podaj informacje o swojej firmie: godziny otwarcia, adres, cennik, oferowane usługi, a nawet zdjęcia lub filmy, które zachęcą nowych klientów do wizyty.

4. Stwórz stronę w Socjal Media

Kolejną możliwością jest stworzenie strony w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Google+ czy Twitter, aby publikować zdjęcia Twoich makijaży, pięknie pomalowanych paznokci, przedstawiać oferty specjalne i nawiązać bliższy kontakt z klientami.

Kiedy zaczniesz realizować te cele, coraz więcej osób będzie wiedzieć o istnieniu Twojej firmy. Twoje cele będą stopniowo się zmieniać – z biegiem czasu możesz zacząć się starać, by użytkownicy strony stali się Twoimi klientami.

Możesz zacząć też dodawać w witrynie nowe funkcje, takie jak umawianie się na wizytę przez internet, możliwość publikowania opinii, a nawet sklep internetowy umożliwiający zakup artykułów kosmetycznych online.

5. Reklamy on-line

Kiedy już z powodzeniem przyciągasz użytkowników na swoją stronę i stają się oni Twoimi klientami, możesz zacząć inwestować w reklamy online, aby rozszerzyć zasięg działalności.
Niezależnie od wybranych celów związanych z internetem i obecnej sytuacji Twoje priorytety będą się z czasem zmieniać i rozwijać wraz z firmą.

6. Mierz postępy firmy dzięki narzędziom internetowym

Mierz postępy firmy dzięki narzędziom internetowym
Bardzo ważne jest też mierzenie postępów – w ten sposób możesz sprawdzić, czy osiągasz swoje cele. Jest to tak zwana „analityka”. Pozwala ona stwierdzić, które działania się sprawdzają, a co warto jeszcze dopracować. Narzędzia internetowe zapewniają wiele możliwości mierzenia sukcesu, ale szczegółowo zajmiemy się tym w innym artykule.

Twoja firma może być widoczna w internecie w takich miejscach jak:

  • witryny internetowe,

  • lokalne listy przedsiębiorstw i strony z opiniami,

  • media społecznościowe,

  • aplikacje mobilne.

Najbardziej oczywistym sposobem zaistnienia w internecie jest własna witryna internetowa, zwana też popularnie stroną internetowa. Dawniej strony internetowe były po prostu broszurami, które opisywały kto, co i gdzie. Dziś potrafią znacznie więcej. Twoja strona może umożliwić innym wyszukiwanie informacji, rozmowę z ekspertami, czytanie opinii klientów, oglądanie filmów, robienie zakupów, śledzenie zamówień i wiele, wiele więcej. Jeżeli uznasz, że w Twoim przypadku posiadanie strony internetowej ma sens, podstawowym zadaniem jest ustalenie, jakie funkcje musi posiadać, żeby wspierała Twoje cele biznesowe.

Oczywiście działalność online można prowadzić też bez własnej strony internetowej. Na przykład, jeśli masz piekarnię, chcesz, żeby klienci mogli Cię znaleźć – za pośrednictwem Twojej strony lub w inny sposób.

Przypomnij sobie, kiedy ostatni raz z nienacka naszedł Cię wilczy apetyt na pączka. Twoje wyszukiwanie polegało prawdopodobnie na wpisaniu czegoś w stylu „piekarnia w mojej okolicy” i sprawdzeniu możliwości. Mogłeś trafić na strony lokalnych piekarni widoczne w wynikach wyszukiwania lub na wizytówki firmowe w katalogach online.

Niektóre przedsiębiorstwa budują swoją obecność w internecie, korzystając z produktów takich jak Google Moja Firma i Bing Places for Business. Tego typu produkty umożliwiają przedsiębiorcom publikowanie szczegółowych informacji, takich jak opisy, opinie, mapy i obrazy. Bez dokładnej informacji o położeniu piekarni – żaden turysta jej nie odnajdzie i naje się u konkurencji.
Takie usługi są zazwyczaj bezpłatne. To zatem dobry sposób, żeby Twoja firma pojawiała się w wynikach wyszukiwania. Poza tymi produktami istnieją także witryny z opiniami, w których ludzie umieszczają swoje komentarze i oceniają kupione produkty. Świetne recenzje zapewnią Ci przewagę nad konkurencją.

7. Aplikacje mobilne

Innym sposobem dotarcia do klientów jest wykorzystanie telefonów komórkowych. Na pewno pobierasz aplikacje lub gry na swoją komórkę. Ty też możesz tworzyć i oferować takie aplikacje swoim klientom.

Aplikacje mogą wykorzystywać unikalne możliwości urządzeń mobilnych, np. GPS, mapy i telefon, żeby nawiązać kontakt z klientami.
Na przykład, jeżeli klientka zainstaluje w telefonie Twoją aplikację, następnym razem, gdy będzie w pobliżu Twojego sklepu, aplikacja może wysłać jej ofertę specjalną dzięki GPS.

Aplikacje mogą nawet umożliwić jej od razu złożenie zamówienia, dzięki czemu po przyjściu do sklepu będzie mogła odebrać je bez kolejki i zapłacić, przykładając telefon do terminala. Aplikacje mobilne często są stosowane jako narzędzia lojalnościowe, które mają za zadanie zachęcać dotychczasowych, częstych klientów, żeby wracali… i być może do tej drożdżówki otrzymali darmową kawę.

Podsumujmy: niezależnie od tego, czy korzystasz ze strony internetowej, mediów społecznościowych, aplikacji mobilnych czy wszystkich tych możliwości, cały sekret tkwi w tym, żeby zdecydować, czego oczekujesz od swoich klientów, a potem stworzyć odpowiednie warunki do osiągnięcia tych celów. Wszystkie te elementy tworzą wirtualną witrynę sklepową: Twoją przestrzeń do interakcji z klientami online.

Tyle osób czeka aby wejść na Twoją stronę

Pobierz poradnik i dowiedz się jak możesz ich do siebie sprowadzić.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *