Samo istnienie strony i uzupełnianie jej treścią nie wystarczy. Trzeba jeszcze kierować na nią ruch. Czyli najzwyczajniej dzielić się linkami do strony oraz konkretnych wpisów. Najlepiej robić to codziennie oraz gdzie tylko się da. Wymienimy tutaj darmowe sposoby zdobywania ruchu na bloga, które są proste, szybkie i co najważniejsze skuteczne.

 

Udostępnianie treści w grupach na FB

Systematyczne budowanie swojej marki w mediach społecznościowych to świetny sposób na zdobywanie ruchu na bloga. Facebook w 2017 roku przekroczył liczbę 2 miliardów użytkowników ! To tyle samo co w 1930 roku było mieszkańców na całej Kuli Ziemskiej. Facebook to zatem dobry sposób na dotarcie. Prócz swojej tablicy na facebooku możesz stworzyć fanpage oraz grupę związaną z tematyką swojego bloga. Poza tym facebook posiada mnóstwo grup, do których warto każdego dnia dołączać. Kiedy udostępniasz swój wpis tylko na swojej tablicy to docierasz tylko i wyłącznie do swoich facebookowych znajomych. Jeśli ktoś poda go dalej – Twoje dotarcie wówczas się zwiększa – dzięki czemu więcej ludzi odwiedzi Twojego bloga i być może zapisze się na Twoją listę mailingową i zostanie Twoim subskrybentem. Jeśli natomiast swoje wpisy będziesz udostępniać na grupach – od razu wielokrotnie mnożysz swoje zasięgi.

 

 

 

Jakie grupy na facebooku wybierać?

Związane z tematyką Twojego bloga

Przede wszystkim takie, które są związane ściśle z tematyką Twojego bloga. Musisz także sprawdzić zasady obowiązujące w danej grupie. Znajdziesz tam regulamin, który warto przeczytać, by nie popełnić błędu i nie wstawiać tam czegoś za co administrator tej grupy może Cię zablokować. Sprawdź co już jest publikowane w tej grupie? Stwórz ankietę i dowiedz się czego oczekują ludzie będący w tej grupie – a potem po prostu rozwiązuj ich problemy i publikuj odpowiedzi na ich pytania.

 

Duże grupy

Na facebooku istnieją stare i nowe grupy. Na jednych jest po kilka osób na innych po kilkaset, a nawet kilkaset tysięcy ludzi. Rzecz jasna wybieraj te większe. Im więcej ludzi dowie się o istnieniu Twojej strony – tym więcej również na nią wejdzie i zapisze się na Twój Newsletter, co w przyszłości może spowodować większą sprzedaż produktów własnych. Zanim dołączysz do grupy, widzisz ilu ludzi już do niej należy, co bardzo ułatwia poszukiwania.

 

Poważne grupy

Tak samo jak wśród swoich znajomych , tak też na grupach facebookowych roi się od głupich tekstów, wariatów, dzieciaków i hejterów. Warto zatem zwrócić uwagę na to jakie treści są przekazywane w danej grupie. Jeśli zobaczysz tam tylko imprezy, alkohol, seks to raczej z niej zrezygnuj. Nawet jeśli Twoja tematyka jest z tym związana to zastanów się, czy alkoholicy, gówniarze i zboczeńcy dadzą Ci wartościowe komentarze lub staną się Twoimi klientami? Czy wniosą coś pozytywnego obecnością na Twoim blogu? Nie warto samemu pchać się w sidła hejterów. Oni i tak się znajdą.

 

W każdym razie każdy swój artykuł musisz opublikować i postarać się, by jak największa liczba ludzi go przeczytała. Grupy na facebooku są bardzo dobrym sposobem na zwiększenie dotarcia Twoich publikacji. To sprawdzona i skuteczna metoda, więc dlaczego miałbyś nie spróbować?

 

Jak wyszukać i dołączyć do grup na facebooku?

Po zalogowaniu się na facebooka – jesteś na tzw. ,,Stronie głównej”. Po prawej stronie w lewym bocznym pasku znajdziesz opcję ,,Grupy”.

Następnie u góry pojawią Ci się następujące dwie opcje: Odkryj i Grupy

 

Kliknij ,,Odkryj” i zobaczysz proponowane Tobie grupy, do których możesz dołączyć klikając przycisk ,,dołącz”. Zobaczysz tam również podział na różne kategorie.

 

Kategorie grup na facebooku:

 

Jak udostępnić swój artykuł na grupach FB?

Wchodzisz na stronę główną i normalnie piszesz posta tak jak zawsze. W tym poście powinieneś opisać pokrótce swój artykuł oraz podać kilka powodów, dla których warto go przeczytać. Musisz również wkleić w tym poście link do swojego artykułu. Dobry marketing zrobisz wówczas, gdy poprosisz również o komentarze i publikowanie tego artykułu dalej. Takiego posta publikujesz normalnie na swojej osi czasu lub na fanpage. Lepiej jest posiadać fanpage i publikować posty najpierw przez niego, a dopiero potem przez swoją oś czasu. Spowodowane jest to tym, że fanpage będzie zbierał Ci statystyki, dzięki czemu dowiesz się jaki zasięg ma Twój post i będziesz mógł testować, które posty są najbardziej lubiane przez Twoją grupę odbiorców. Poza tym fanpage posiadanie fanpage wpływa na jakość Twojej marki.

Taki opublikowany post możesz dopiero udostępnić dalej na grupach. Klikasz wtedy pod postem ,,Udostępnij” , następnie znowu ,,Udostępnij”. Wtedy pokaże Ci się napis ,,Udostępnij na swojej osi czasu” – rozwiń go i wybierz ,,Udostępnij w grupie” i wyszukaj grupę na którą ma iść post. To już wszystko. Niestety w ten sposób udostępniasz post zawsze do jednej grupy i musisz go powtórzyć wielokrotnie, aż udostępnisz go na każdą z grup.

 

Automatyzacja procesu udostępniania treści w grupach

Powyżej wymienioną metodę można nazwać ,,Ręczną’’. Jest ona dobra ze względu na to, że zanim dojdziesz do wprawy wykonujesz ją powoli. To plus z tego względu, że facebook nie wysnuje wtedy wniosku, że możesz być robotem i Cię nie zablokuje. Z biegiem czasu jednak kiedy już dojdziesz do wprawy i te ręczne udostępnianie treści na grupach będziesz robić szybciej to po pierwsze możesz zostać ,,zbanowany’’ , a po drugie będzie Ci się nudzić i zechcesz przyspieszyć cały ten proces. Na całe szczęście z pomocą przychodzi bardzo fajne narzędzie jakim jest Pilot Poster. Dzięki niemu możesz napisać wiadomość, zaznaczyć w jednym czasie wszystkie grupy, do których chcesz udostępnić treść, a także określić dokładnie czas, w którym post ma lecieć do danych grup. Oszczędzasz przy tym dużo czasu. Plusem jest też to, że widzisz w tym narzędziu wszystkie grupy, do których należysz i łatwiej jest Ci wybrać wszystkie wartościowe. Robiąc to metodą ręczną nie masz takiej możliwości i przeważnie wysyłasz posty tylko do tych grup, których nazwę pamiętasz. Niestety trzeba uważać, bo facebook ma wiele ograniczeń i może Cię zablokować jeśli będziesz to robił za szybko lub do zbyt wielu grup za jednym razem. Zaznaczaj więc nie więcej niż 20 grup jednocześnie i ustawiaj sobie czas pomiędzy wysłaniem wiadomości większy niż 5 minut. Potem drugim rzutem możesz robić to samo po upływie 2 – 4 godzin. To po to, by facebook nie ,,pomyślał’’, że jesteś robotem i Cię nie zablokował.

Jak widzisz zdobywanie ruchu na blogu za pomocą facebooka jest łatwe, dość szybkie i przyjemne. Najważniejsze jednak jest to, że ta metoda działa i przynosi niesamowite rezultaty tym, którzy ją konsekwentnie stosują. Istotne jest też to, że nie zapłacisz ani złotówki za taką promocję, a zyskać możesz naprawdę wiele. Wypróbuj ją u siebie i daj znać jakie masz efekty.

Czy wiesz jak zbudować listę mailingową?

Pobierz teraz bezpłatnie poradnik, z którego poznasz skuteczne sposoby na budowanie listy mailingowej




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *